Kolmården!


Nu kommer inlägget som jag skulle ha skrivit igår, men på något vis så var jag för trött för att orka på hela dagen igår. Jag la mig kl 02 och tvärsomnade (tisdagnatt) och vaknade kl 12 när älsklingen väckte mig, för då var Helena här! *myys*
Sen höll jag mig vaken ett par timmar, då mamma kom tillbaka med pojkarna, vi åt mat och sen var vi in till grannarna och gratulerade lilla Emil på hans 2 års dag! *hipp, hipp, hurra*

SEN gick jag och la mig för att vila....kl var då ca 17, jag tvärslocknade och vaknade inte förrän kl 21.30 igen! *suck*
Var då vaken en stund, kollade fejjan, fxade mackor, tog en kvällssnackis med Anna-Karin. Och klockan 00 gick jag och la mig igen och somnade senast 00.30 för att sen vakna nu vid 8.30 av att flickorna bråkar i soffan!
Så om man räknar hur många timmar det gått sen jag la mig då vid 2 på natten, vilket är 29,5 timme.....och utav dessa timmar har jag sovit ca 22,5 timmar. *hahaha*
Då är man redigt jävla trött! =P
Så det ovan är anledningen till att jag inte skrev något här igår, och även anledningen till att jag inte taggat alla bilder på fejjan. Men förhoppningsvis blir jag klar med allt detta och lite till idag. =)
Så där ja....meningen är ju att jag ska skriva om kolmården resan vi gjorde i tisdags tillsammans med Annelie.
Den började riktigt bra, då vi inte kunde ta hennes bil, hon hade inget mittenbälte, så var bara att packa över allt i vår bil, och så fick älsklingen hennes bilnycklar...
Sen när vi skulle åka fick hon kärringstopp ett par gånger, men till slut kom vi framåt och vips så åker  hennes bildörr upp! *hahaha*
Tror det var lite ovant för henne att köra vår bil. *fniss*
Men vi kom iväg...och det var skönt. Så när vi närmade oss kristinehamn berättade jag för mina döttrar vart vi skulle, och det enda de tjatar om är att de vill bada! *suck*
Men tänkte: det släpper säkert när vi kommer dit, då de faktiskt inte riktigt vet vad det handlar om eftersom de aldrig varit där!
Efter ca 1,5 timmes resväg stannade vi efter väg 51 för att äta frukost. Vid ett gärde precis vid vägen! *mys på hög nivå*
Sen fortsatte vi, dock blev det lite felkörning när vi kom till Norrköping då gps:en inte riktigt ville va med, så vi fick vända och åka tillbaka lite mer än 4 mil! *hahaha*
Men till slut kom vi fram! *gött*
Då klockan var så mycket så valde vi att lämna maten i bilen, och äta den på vägen hem vid badningen sen. Så vi plockade bara med drickan, fikat och smörgåsarna som blev kvar. Och sen gick vi!
Så då vi inte var på Kolmården förrän ca 11.30 så gick vi genom HELA på ca 6 timmar. Och då hann vi med allting vi ville samt en hel del till!
Så vi började med bamses värld....där de lekte lite bland bamses hus mm och sen åkte tekoppar!
Sen fortsatte vi bort och gick genom Zooskolan, barnens lantgård för att sen vänta medans flickorna körde jeepar på en bilbana.
Vi kollade på skogshundar, små jordekorrar för att sen gå vidare, vi köpte lite glass under vägen, för att sen hamna på Marine World, och där kollade vi självklart på delfinshowen! *underbart*
Sen gick vi till Savannen/öknen för att rida på kameler! Det var riktigt kul och annorlunda! Det gungar och svajar hen hel del! *fniss*
Sen gick vi tillbaka ner en bit för att åka linbanan genom safarin, under vägen kollade vi på apor och köpte slusch! *gott i värmen*

Sen blev det då linbanan, den toog ca 28 min, och vi fick se rådjur, lejon, giraffer, präriehundar, björnar och lite andra djur! *kul*
Synd bara att det var så varmt så man inte såg dem ordentligt då de gömt sig i skuggorna! *hehe*
Sen var klockan en del så vi började dra oss neråt. Och under vägen emot entren kollade vi på tigrar, snöleoparder och lite annat som vi inte såg på vägen upp.

Men jävlar vilket rännande fram och tillbaka det blev! *hehe*
Och fy fan vad trött jag var i kroppen. Vaderna värkte som fan och fötterna kändes helt mörbultade. Det kändes som om jag hade stora blåsor under dem!
Men men....det kanske är värt det då det var en mysig dag med massor av roliga saker!
Det tog oss ca 40min att komma till bilen, då trodde jag verkligen fötterna skulle ramla av. Men de sitter kvar än. Så vi packade in oss i bilen och slog in badplats på gps:en och drog sen mot Finnspång. Hittade en badplats i skymundan. Stannade där så vi kunde äta mat och flickorna kunde bada! Vi hittade en skuggig plats som svalkade väldigt fint! *underbart, underbart, underbart*
Efter ca 1,5 timme där gick vi tillbaka till bilen för att styra hemåt! En lång resa men vi hade väldigt kul. Jag tog kort på barnen när de sov! *snygga va?*
Och vi skojade lite...och skulle få folk att tro att vi sov med! *icke tryggt*
Sen stannade vi på Marieberg och tog en cigg....skojade då på fejjan om att vi satt fast där! *hahaha*
Men det var inte många som fattade vad vi menade! *torrisar*
Väl hemma, droppade vi Tirre vid tvättstugan, packade ur bilen, kramades och sa tack och hejdå!
Vilken jävla dag! Vi var hemma först vid kl 23, vi hade då varit vakna i 18 timmar. Så barnen åkte i säng på en gång. Själv skulle jag också lägga mig rätt snart men det tog så jävla lång tid att få ut alla bilder på fejjan, så kl hann bli 2 på natten! *suck*
Ja ni....där var kolmården och gårdagen! Och jag kan erkänna att mina vader, min rygg, axlar och fötter inte känns så himla mycket bättre idag! *suck*
Jag hoppas verkligen det går över då jag och älsklingen ska bort själva imorgon till lördag! Men men....vi får se....kanske kan tigga till mig en värmande massage senare!? *hoppas*
Det är nog rätt välbehövligt!
Nä...det var nog allt för stunden. Jag måste göra oss klara då vi ska åka och veckohandla idag (aj mina fötter), och sen måste jag städa, då det ser förjävligt ut hemma, eftersom jag själv varit borta eller sovit, så ser det inget kul ut alls! *suck*
Sen måste jag duscha och packa lite inför imorgon, ringa lite samtal och sen ska jag ha "date" med Anna-Karin med! *fun*
Jag önskar er en fin dag i solen och värmen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback