Nu skriver jag.... =P


Efter mycket tjat och många förfrågningar så kände jag att det kanske är lika bra att skriva ett litet inlägg åt er! =P
Ta inte illa upp av ovanstående mening då jag bara tycker det är kul att folk saknar mina blogg inlägg, men samtidigt älskar jag att retas lite med er också! *fniss*
Jag har faktiskt lite dåligt samvete över att jag inte skrivit på ett par dagar, men samtidigt har jag inte haft så mycket att skriva om och samtidigt har jag haft en del runt mig blandat med vila!
Ja ni läste rätt! Nina hade en vilodag (igår) då jag faktiskt halvsov under förmiddagen för att sen sitta på baksidan med bästa Tine i solen, leka med vatten och dricka kaffe samtidigt som Emilia och lilla Emil badade i en babybalja! *hehe*
De är sååå himla söta!
Och när jag tänker efter har jag faktiskt inte gjort så jätte mycket utan plockat och dolat lite hemma. Tränat den söta lilla killen på att gå i koppel och samtidigt kämpar vi på med att få honom rumsren!
Och det går väl framåt! Igår kissade han bara inne, och endast en gång, och än så länge idag har han inte gjort något alls inne! *peppar, peppar*
Så det kan delvis bero på detta att jag inte skrivit så mycket då jag ibland känner som att inläggen blir väldigt tråkiga och enformiga!
Visst, ingen av er har klagat så antagligen så är det lugnt, men ibland vore det kul att ha lite roligare saker att skriva och berätta om.
Så vad har jag gjort sen sist då?
Jo, i söndagskväll var jag in till Tine och hjälpte henne med inbjudningskorten till bröllopet, dock blev vi inte klara då så fixade med det sista på måndag förmiddag! Och då blev det klara och alla bör vara levererade idag!
Och det var riktigt kul, speciellt då jag gillar att pyssla. Och ännu roligare är det när man har ett mål och vet hur det ska vara!
Och lite extra kul var det då jag fick många goa skratt åt min underbara granne när hon gjorde hål på fel sida och lite annat. Men det är sånt som händer. Men det är alltid kul att skratta lite....speciellt när den andre skrattar med! *haha*
Sen att hon har lite stavfel och sånt i dem, det märkte jag först när vi läste vårt inbjudningskort, men jag tror jag ska prata tyst om detta! ;)
TACK Tine för att du har så mycket tillit för mig att jag fick vara med på detta! *kram till dig*
*inte dessa vi gjort....vill ej avslöja dem*
.
Under måndagskvällen kom Agneta på lite besök då hon var uttråkad, och när hon var här och vi inväntade Zorros "nattbehov" så passade hon på att göra lite nytta och började rensa mina rabatter, så självklart hakade jag på då det kändes dumt om hon skulle göra det själv. Så nu är det extra fint ute i rabatterna! *Tack vännen för en trevlig pratstund och för din hjälp*
Sen under måndagens eftermiddagen fixade vi (Tine och jag) med det allra sista (kuveren) och sen kom älsklingen hem och vi pratade lite innan vi gick ner till andra grannar för att lämna lite gräsfröer som vi hade över. Vi blev kvar där längre än vi hade räknat med då de bjöd på kaffe ute i solen! *jätte trevligt*
Sen i går så var jag lat (som jag redan skrivit) och halvsov under förmiddagen för att sen sitta ute i solen med Tine, dricka kaffe, och ha lite vattenkrig....under fem timmar!!! *underbart*
Sen blev det in för att kela med Zorro innan jag slängde i mig en drickyoughurt för att gå till Elle för vår tjejkväll!
Då blev det två rostade smörgåsar med leverpastej på och massor av prat innan vi kollade på DH och CT och så självklart drack vi cola till detta och åt våra älskade "ostbollar"! Underbar kväll som vanligt!
Det roligaste under kvällen var Elle och Nicke (som vanligt) då Elle har träningsvärk efter att ha spelat wii (asg) och orkade inte gå från köket till vardagsrummet för att prata med Nicke oxh istället rinde hon från hemtelefonen till hans mobil! *Hahahaha*
Hur lat är man då egentligen!?!?!? *asg*
Fick mig även ett gott skratt då älsklingen min skickade ett sms vid 21.30 och klagade över vovven som gnällde fruktansvärt mycket därhemma, och hade hållt på i över 30min. Inte kul för min älskling som försökte sova då han skulle upp och jobba tidigt. Så sa till honom att stänga in honom i köket då det dämpar ljuden lite mer!
Sen hörde jag inget mer! *hehe*
Hem, åt lite, kollade tv, upp för att kissa och hade svårt att slappna av så slutade med att jag la mig på soffan och tvärslocknade fram tills det att klockan ringde i morse! *trötter jag var*
Och dagen idag har varit jätte trevlig och rätt lugn den med!
Har plockat hemma, fixat med lite små städning, varit ner till Malin för disskutioner och förslag angående en frisyr till Tine och Haralds bröllop i augusti. Och tack vare Tine så är en frisyr mer möjlig! *tack vännen*
Så nu ser jag fram emot mer prat och förslagsbilder med Malin i väntan på den stora dagen! *Tack Malin*
Sen var det hem och släppa in David (då han kom hem snabbare från skolan än beräknat....typ 30min) och sen var vi ute och lekte med lille valpen innan han var snäll och hämtade Emilia på dagis och efter det blev det kaffe med Harald och sen prat med älsklingen.
Sen följde jag med Tine till lekparken på andra sidan vägen med Emilia och nu sitter jag här och skriver, medans pojkarna leker med kompisar och älsklingen är med Juliette på klassdisco. Och Emilia är självklart ute och leker medans Zorro springer runt och sen vilar mellan varven! *underbart*
Så vad har alla ni gjort de sista dagarna då?  Och vad har ni för planer inför den kommande helgen?
Och OJ! Nu blev det ett sånt där jätte långt inlägg igen och det var inte ens meningen, men tror dock det lätt blir så när man inte skriver på ett par dagar så jag antar att det bästa är om jag skärper mig så ni slipper sitta för länge och läsa mitt babbel! *fniss*
Men nu ska jag leka lite med Zorro och sen se om Emilia vill gå in eller liknande. Har även lite grejor jag måste kolla upp inför våra kommande planer och sen har jag massa planeringar.....skulle nog behöva ett nytt anteckningsblock för allting! *hehe*
Men jag hoppas era dagar varit riktigt bra och jag hoppas er kväll blir underbar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback