A good day!


Gårdagen blev rätt bra tillslut ändå!
Morgonen var ju då väldigt långtråkig, i väntan på underbara Elle, men sen ringde Claes och frågade om jag kunde bjuda på morgonkaffe, och det är ju klart man gör! Så ringer upp mamma och bjuder med henne!
Så inte långt därefter kommer de, med fika bröd och glada humör! *underbart*
Så blev kaffe, massa kollande efter bil och så underbart goda chokladcroissanter och Ballerina kladdkaka-kakor! *mumma*
Tack till er båda! För det trevliga sällskapet och det jätte goda kaffebrödet! =)
Sen precis när de skulle åka så kom underbaraste Elle! Och jag hade precis fått tag på henne via telefon när mamma och Claes kom, så behövde inte skicka ner barnen för att väcka henne! *hahaha*
Så vi drack lite mer kaffe och sen blev det många timmar med monopol!
Det var riktigt kul och jag hoppas vi kan spela snart igen! Och så ska jag vara snäll och hoppas liiiiite på att det blir din tur att vinna då....Elle! =P
Igår bjöd jag även Elle och hennes familj på mat. Så blev storkok av kyckling, ris och currysås. Då var vi tre vuxna och sex barn som åt plus att jag fick tre matlådor till älsklingen!
MYCKET mat fick jag laga! Men det är kul, ibland, och roligare är det när folk uppskattar maten. Så nu blev det roligare än om jag skulle lagat mat till bara mig och barnen! =D
Sen var det nästan dags att natta Emilia och då gick Elle hem och vi tog kvällen. Emilia tvärslocknade precis innan älsklingen kom hem från jobbet, men vaknade och grät många gånger under kvällen. Först sa hon inte mycket men efter ett tag så gnällde hon över att det gjorde ont i örat. Så vi gav henne lite alvedon, hon somnade om och sov resten av natten! *skönt för henne*
Idag har hon inget ont i örat och hon har heller inte haft eller fått någon feber (ännu) så förhoppningsvis är det ingen öroninflammation!
Och hela kvällen spenderade vi med att kolla på bilar. Vi ringde på fyra stycken, då var en såld, en visste de knappt något om (så den känns väldigt osäker och oseriöst), den tredje är väldigt intressant men rätt långt bort. Den fjärde ska älsklingen kolla på idag!
Så nu får vi se vad som händer och vad det blir! Dyker det inte upp något extremt på bilen han ska kolla på så kommer vi antagligen vara bilägare i eftermiddag igen! =D
Så med detta vill jag även slänga in ett STOOOOORT TACK från oss till svärmor/farmor/mamma!!! Utan dig skulle det inte vara möjligt att kolla på den här bilen idag! *we love you*
Sen efter bil letandet igår blev det kvällen. Älsklingen kollade på något på tv:n och jag kollade snabbt in på fejjan. Men kände att mitt huvud började bulta så valde att gå och lägga mig i sängen och kolla på lite kriminal-serier, somnade rätt snabbt. Men vaknat flera gånger inatt av ryggvärk och behövde springa på toa för att kissa. *störande*
Så idag när barnen är borta ska jag "snabba" mig med en del sysslor och sen ska jag passa på att vila lite....så jag har mycket krafter över till eftermiddagen! =D
Så än idag har vi inte mycket planer. Får se när älsklingen åker, vad tiden är och vad vi hinenr med eller inte hinner. =P
Men ska kolla runt lite om det är någon som vill ha en "lek-dejt" senare! Emilia behöver leka av sig lite och hon saknar en del kompisar som det var länge sen hon såg! Så något kanske man kan få ihop....annars får jag leka med henne! *hehe*
Men nu måste jag fixa lite morgon sysslor. Har bara serverat frukost och fått igång tvättmaskinen. Så behöver duka av och fixa lite med disken och sen få barnen klara för skola och dagis!
Älsklingen sover och jag hoppas han sover ut ordentligt så kanske jag kan få en sovmorgon under veckan jag med! *behövs*
Men ha nu en underbar dag i vår fina sol....dock lite kallt just nu, men förhoppningsvis ändras det under dagens gång!
Skriver mer senare!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback