Fredag och sol! =D


Det kan ju verkligen inte bli mycket bättre än så just nu! =)
Fredag, vilket innebär helg, och solen som innebär en dag fylld med härllig värme! *underbart*
Blev inte så mycket skriva igår trots allt....har nog tappat suget på att blogga lite grann....men det kommer tillbaka och jag skriver så fort jag känner för det!
Gårdagen var i alla fall rätt lugn. Tyvärr blev det ingen lekträff med underbaraste Angelika då hon blivit sjuk, men det kommer fler dagar!=D
Istället fick vi trevligt sällskap av Sofie och Moa en stund!
Sen under eftermiddagen blev det lite budget och lite papper som skickades och sen umgicks jag mest med en väldigt trött och gråtig liten Emilia. Det märks att hon varit sjuk nyligen då dagis verkligen suger musten ur henne. Och då menar jag inte på ett bra sätt, så hon är lugn och lite små trött när hon kommer hem. Utan hon är verkligen jätte trött och gråtandet börjar vid 16.30 tiden och håller på tills klockan slår om till 19 och hon ska sova! *stackars liten*
Igår skickade vi som sagt in lite papper. Delvis en undersökning som gällde David, och sen även inlösen på vår älskade bil.
Så nu är det klart! De ersätter vår bil och vi har nu accepterat det förslaget de gav oss. Samt att vi får 2000kr extra för vår bilstol.
Så någon dag nästa vecka borde vi få pengarna så nu sitter vi en hel del på blocket och letar ny bil! Vilket tyvärr inte är så lätt. Antingen är de obesiktade, avställda, har bara två dörrar eller så är de alldeles, alldeles, alldeles för långt bort! *suck*
Det här med bilar är inte riktigt min grej, men hjälper till så gott jag kan med att leta efter en ny. Hittar någon och så får älsklingen kolla och säga vad han tycker.
Det är ju trots allt han som ska vara nöjd då det är han som ska köra bilen varje dag i ca 16 mil, till och från jobbet! =D
Jag hoppas vi hittar en bil snart! Visst, det är inte akut då våra underbara grannar låter oss ha deras tills vi har en egen, men samtidigt vill jag inte låna den för länge heller...utan är ju mycket skönare att ha en egen!
Så, vad händer idag då?
Ska snart lämna lillan på dagis och sen blir det att säga hej då till min älskling då han åker iväg till jobbet för ett 12-timmars skift. Och sen ska jag försöka få i mig själv lite frukost och göra mig iordning för kl 10 kommer Elisabeth och hämtar mig och då ska vi till stan för att hämta lite biljetter och sen ska vi till Biltema och avsluta med en tur på Bergvik! =)
Sen i eftermiddag blir det att få ut alla ungar så jag kan göra veckostädningen....vill gärna ha det extra rent och fint innan helgen. Och sen framåt kvällen kommer Elisabeth och lämnar sonen Sebastian som vi ska vara barnvakt åt tills imorgon då hon ska bjuda sin man på en konser i kväll! =D
Utöver detta har jag inget planerat för dagen! Ska väl fixa mat till alla barnen och antagligen kommer jag sova innan älsklingen kommer hem. =(
Men något får jag hitta på inför kvällen då barnen kommer vilja ha något att göra, men jag har ju några timmar på mig att komma på något så det kommer säkert gå bra! =)
Men nu ska jag få klart barnaskaran för skola och dagis och sen ska jag försöka bli klar med allting annat! Önskar er alla en underbar fredag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback