Maten avklarad.


Nu har vi ätit mat, diskat, torkat bord och plockat undan. Och så har jag gjort i ordning älsklingens matlådor. Och kom fram till att vi nu har 12 st i frysen varav 10 av dessa har blivit i helgen! Så nu lär han väl ha så han klarar sig ett tag framöver i alla fall! =P
Idag åt vi korvstroganoff och ris....det var riktigt gott!
Så nu är det rätt lugnt. Älsklingen spelar tv-spel, Juliette har fortfarande inte hittat hem och de resterande är ute och leker i snöhögarna. Fast själv skulle jag nog vilja kalla dem för ishögar då de är fulla med småis och tunga som satan!
Bara hoppas de tar det lugnt så de inte skadar varandra!
Så vad händer resten av dagen då?
Vi har faktiskt inte speciellt mycket planer utan mest vila och ta det lugnt. Visst, själv har jag lite tvätt kvar att ta hand om, men det får bli när maskinen är klar. Och är ALLA tvättunoorna helt tomma!!!! *underbart*
Det tråkiga är att det bara kommer vara så tills ikväll när alla barnen och jag ska duscha och de kommer genast börja fyllas på igen! =(
Men men....så kan det vara mellan varven!
Så nu väntar jag som sagt mest på att tvättmaskinen ska bli klar och sen ska jag skriva lite i mitt block, regler och lite annat som är bra att ha nerskrivet för att kunna påminna sig själv och barnen. Sen när Juliette kommer hem ska vi skicka hem Emil och Adam för då ska vi ha lite familjemöte och sen behöver nog min älskling lite lugn och ro då han går på nattskiftet ikväll! Så inga fler barn än våra egna får vara här då! Förhoppningsvis gör de det de ska göra snabbt och går iväg till kompisar eller ut så kanske min älskling får en chans att sova till och med. Det vore nog skönt för honom! =P
Så där ja! Det var våra senaste timmar i lite korta drag och nu ska jag ta och göra lite av detjag skrev ovan för att sen få en chans till lite vila jag med. Men jag kommer tillbaka senare och uppdaterar lite mer! Ha det gött så länge!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback