Bad of me! =P


Hej på er!
Har ni saknat mig? *fniss*
Nu är jag så där dålig på att blogga igen. Fattar det inte. Ibland kan det komma perioder då jag skriver flera gånger om dagen och sen kanske det kommer ett inlägg per dag....om ni har tur! *suck*
Antar att jag haft lite mycket runt mig ett tag, eller så har jag bara tagit tillvara på lugnet och njutit av tystnaden och vilat! *me like*
Men nu är snart sommarlovet här och då är det slut på lugna dagar och vila så egentligen är det nog lika bra att jag passar på! =P
Jaja....vad har ni gjort sen sist då? Har ni gjort något roligt, tråkigt eller spännande under veckan?
Det har inte vi! =(
Vi har mest varit hemma, slappat, tvättat och små städat (dock inte alls lika mycket som vanligt...fy på mig) och sen har vi kollat tv och varit med barnen.....typ!
Vi har även fixat och dolat med vår dator. Vi som trodde det bara var ett virus, men så visade det sig att vårat grafikkort hade gett med sig, så idag var vi till en dator butik på frödingshöjd och inhandlade ett nytt....vi skulle göra det igår, men när vi väl kom dit var det stängt, så nu har vi gjort över med hela 700kr till....men datorn funkar! *yeees*
Så nu när man ser över allting så är det bara älsklingens x-box kvar att laga...om de kan laga den....men det får då vänta tills nästa månad eller liknande...så vi inte gör över med alla våra stackars pengar på reparationer, räkningar och mat. Kanske kan ha några kronor kvar till något kul med barnen eller annat! =)
Så vad har hänt sen sist jag skrev då?
Inte ett skit rent ut sagt. Vi har gjort samma som står ovan, så med andra ord har vi haft jäkligt tråkigt. Men det gör inte så mycket då vi har planer till helgen. Och jösses vad jag räknar ner dagarna nu. Och kom då självklart fram till att det nu bara är 45 timmar kvar tills vi ska på vår efterlängtade teaterföreställning "Evigt Ung"! *längtar massor*
Idag har det varit en väldigt lång och tråkig dag. Vi fick iordning barnen till skola och dagis och åt sen en lugn och god frukost innan vi tog en promenad till databutiken. Sen blev det hem, fixa med datorn, fixa lunch (latdag så blev hamburgare med bröd) och sen fixa mer med datorn innan det var dags att hämta lillan på dagis. Och imorgon blir hon hemma då hon hostar väldigt illa, så illa att hon inte orkar vara med ordentligt så kanske bättre hon stannar hemma och vilar! *stackars liten*

Sen blev det tråk, tråk och ännu mera tråk. Så jag ringde underbara Elle och det slutade med att jag tog med mig Emilia och gick dit på kaffe....slutade med att vi åt mat där (underbar enkel mat som makaroner och köttbullar i brunsås) och så fick Emilia glass till efterrätt! *me lika*
Tack för den goda maten, colan och kaffet!!!! *kramar om dig*

Och som vanligt blev det mycket prat och massor av skratt hos Elle....och inte blev det bättre av att Nicke masserade Elles rygg och axlar i en väldigt komisk ställning, som jag bara var tvungen att fotografera, och när ett barn cyklade förbi och stirrade så ögonen höll på att trilla ur så bröt jag ihop! De är så jäkla sjuka så man kan inte annat än skratta åt dem! Men det är ju också därför jag "älskar" dem! =P
Och jag kan ju erkänna att jag tog en bild på dem och självklart delar jag med mig av den till er så ni kan få er ett kvällsskratt ni med! *hahaha*
Sen blev det hem för att natta lillan och sen har jag inte gjort så mycket utan väntar mest på att klockan ska bli 21 så älsklingen och jag kan bänka oss i soffan och kolla på Criminal Minds! *sweet*
Men utöver allt tråk idag så har dagen varit väldigt bra. Barnen har varit lugna och skötsamma och ingen har blivit arg och vi vuxna har inte behövt höja rösten! *underbart*
Så när jag skrev vår budget, räknade på räkningarna och skrev inköpslista så kändes det inte lika deprimerande som vanligt då jag är på rätt bra humör. Vilket kanske är tur då jag måste upp tidigt imorgon för att få barnen iväg i tid samt fixa med matsäckar till Theodor (som ska till Rottneros med klassen) och Juliette (som ska till Mariebergsskogen med sin klass), och sen blir det raka spåret till frukostbordet för vår del innan vi ska veckohandla, städa, ha lekträff med Elle, samt luncha tillsammans, för att sen ha lekträff med Angelika och hennes två gullungar! *fullt upp*
Men en sak är säkert! Jag hinner i alla fall inte ha långtråkigt imorgon! *jippie*
Sen idag fick vi besked om att vi inte behöver koka vattnet längre, efter vattenläckan, då det håller en hög kvalitet! *underbart*
Och så fick jag en kommentar till min blogg som värmde mitt hjärta! Tack snälla du!
Och just ja....när jag var i Torsby, och vi var klara och skulle åka hem, så kom det fram en kvinna till mig och gav mig beröm för mina kläder. Delvis gillade hon mina lila leggins och sen tyckte hon att jag var snyggt klädd! Det värmde mitt hjärta och gjorde mig glad, speciellt med mitt dåliga självförtroende. Och extra glad blir man när man får komplimanger från okända människor! Önskar det fanns fler sådana här i världen då det behövs!
Oj oj oj....nu blev det en hel del information samt en massa pladder....och klockan tickar så dags för mig att avsluta här så jag inte missar det på tv:n.
Men jag önskar er alla en underbar kväll och så ska jag försöka komma in och skriva oftare!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback