Bara 8 timmar kvar!


Sitter nu här och kollar ut genom fönstret och än en gång är det kallt och mulet ute! =(
Men idag struntar jag i vilket för nu är det bara 8 timmar kvar tills vi ska på teatern och jag kan knappt bärga mig. Jag längtar massor och hoppas att den är så bra som den verkar!
Morgonen har varit vääääldigt lugn, och det är riktigt ovanligt. Älsklingen och jag vaknade vid 7 av valpen. Då ville han ha sällskap. =S   *fun*
Så ut med honom och sen vid halv 8 kom Juliette upp och lilla Emilia vaknade inte förren hanlv 9! =)
Vår lilla tjej var trött! *skönt för henne*
Så nu har vi precis ätit frukost! Och det var gott! Men vi längtar alla mer till maten då vi idag ska äta bakpotatis med kycklingröra! *mumma*
Under morgonen var Juliette ute med Zorro och helt plötsligt var han inne men Julette var kvar ute. Så var ju tvungen att kolla vad hon gjorde! Och jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt när jag såg henne! Min tjej var ute före kl 8 på morgonen och plockade upp maskrosor från gräsmattan! *hahaha*
Och sen fick hon hjällp av grannkillen (Emil) och jag måste nog säga att det är nog bara på Banjo som vi är ute och rensar maskrosor från gräsmattorna före kl 8 på en lördagsmorgon! *asg*
Men barnen var nöjda och jag måste ju säga att vi och grannen också är det då de plockade från deras gård med! Och det blev en del. Den här påsen plus en halv till! *duktiga*
Så som tack för hjälpen fick Juliette 20 enkronor av oss och av grannen ska hon få en godispåse! *lycko*
Och lilla Emilia går och surar för att hon inte fått tillräckligt många stjärnor för att få lördagsgodis! *hehe*
Men vi får se, vi kanske kan få henne att göra något annat så hon också kan få lite godis. Men det återstår att se...och det hänger ju lite på om vi kan komma på något som hon kan göra som faktiskt också behöver göras. =)
Och i värsta fall har ju faktiskt lillan egna pengar som hon kan köpa för....då hon inte är "berättigad" godispeng från oss den här veckan! Men som sagt, så får vi se vad som händer!
Men men.....allting löser sig till slut oavsett vad. =)
Och skulle det inte göra det så kan vi alla göra som Zorro....gå och lägga oss! *hahaha*
Undrar om han ligger skönt??
Nä...nu har jag nog inte direkt något att skriva om utan ska försöka ta mig en dusch innan älsklingen ska ut och skruva med bilen. Sen måste jag nog börja steka och tärna kycklingen så den hinner svalna innan röran ska göras iordning! Så ingen vila och ingen ro....men det gör inget, för i eftermiddag kommer det vara väldigt lugnt så just nu vill jag bara vara med mina två prinsessor! *love*
Men jag hoppas ni alla får en riktigt bra dag och jag hoppas ni har något roligt inplanerat!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback