God regnig morgon!


Äntligen fredag! Den här veckan har varit så himla lång så det ska bli väldigt gött med helg! =D
Idag regnar det som satan här i "soliga" *fnys* Karlstad. Just nu funderar man verkligen på om sommaren och värmen kommer då det varit grått, regnigt, kallt och blåsigt om vartannat. Det som såg så lovande ut i går morse! =(

Jaja....."lite" regn har ingen dött av...men tycker synd om mina två mellan barn som båda har utflykter idag. Kul att vara ute en hel dag i detta pissväder! *NOT*
Men det är bara för dem att klä sig i sina hatade regnkläder (de gillar verkligen INTE att använda regnkläder) och stå ut och så självklart göra det bästa av situationen! *hehe*
Så nu på morgonen har jag packat matsäckar åt barnen. Och det är alltid lika kul att se hur glada de blir. Dagens matsäck bestod av en tunnbrödsrulle, en sockerkaksbit, ett päron, en youghurt och två festis! *mumma*
Så som jag skrev igår ska Juliette till Mariebergsskogen, som ligger här i Karlstad. Där finns stora gräsmattor, badstrand, ett tåg som ger en en rundtur, minigolfbanor, ladgårdsdjur och så lekparker, restauranger, cafeér och lite annat smått. Riktigt kul att vara där med barnen då det finns något för alla! =)
Och Theodor ska på "klassresa" till Rottneros park i Sunne. Där var jag när jag var liten, och det finns massor av fina saker att titta på. Fina skulpterade buskar och träd och en massa annat! Jag hoppas verkligen att han får riktigt roligt!
Så snart barnen gått till skolan (David har redan åkt) så ska jag och älsklingen äta frukost med lillan idag. Hon har inte hostat riktigt lika illa inatt och inte alls så mycket nu under morgonen, men antar att det kommer komma igång när hon vaknar till och rör sig mer så idag får hon vara ledig från dagis! *myys*
Så det blir en rätt lugn dag, eller!?
Vi ska åka och veckohandla, sen kommer ju Elle med lilla Nejra (som hon är barnvakt åt) så blir det massa kaffe och prat för oss medans barnen leker! *gillar*

Sen ska jag bjuda dem på lunch och idag är lunchen latare än igår då det blir korv med bröd! *hahaha*
Men ungar älskar sånt och jag är glad så länge de äter! =D
Sen ska Elle hem för att tvätta och jag ska förbereda kvällens mat innan Angeilka kommer för besök. Jag hoppas också på att jag ska hinna utföra min fredagsstädning....*hoppas*
Och idag måste jag damma och rengöra badrum och duschrummet då jag inte hann med, läs: orkade inte, det igår! *får skylla mig själv*
Men jag har i alla fall betalat räkningarna nu på morgonen och DET känns riktigt, riktigt skönt! Visst, alltid lika tråkigt att se pengarna flyga iväg, men själv tycker jag det är så himla skönt att ha det gjort så snabbt som möjligt så man sen ser hur mycket, eller lite, pengar man har kvar! =)
Sen blir det som sagt en lekträff och kaffe träff till innan kvällen kommer och jag ska hjälpa David att packa allt som ska med till sållaren (dit han ska med klassen på lördag) och sen åker pojkarna till sin pappa och resten av oss ska baka pizza för att sen bänka oss i soffan och kolla på veckans avsnitt av Talang! *jippie*
Men vad ska alla ni göra idag då? Vore kul att höra lite om era planer!=)
Men nu måste jag ta en cigg och sen försöka göra lite nytta. Ju mer jag hinner innan frukost desto snabbare blir jag klar sen. Eller så fastnar  jag på fejjan med spelen "Monster World" och "Bubble Saga"!?!? *hahaha*
Det märks! =P

Men ha en riktigt bra dag och passa på att njuta av alla mysiga saker man kan göra inne nu när det verkligen öser ner ute!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback