Lite allt möjligt.


God morgon allihopa!
Vet inte riktigt vad som hände igår, men bloggandet försvann ur mitt huvud. Under perioder hade vi en del att göra och under andra perioder glömde jag bara bort det. Jaja....så kan det väl vara mellan varven, så ni får ett "långt" nu istället! =P
Gårdagen började inte jätte bra då barnen var på ett jäkla humör, tror de vaknade på fel sida alla tre (David sov inte hemma)!
Men det gjorde inget då jag visste att de snart skulle till skola och dagis så en annan kunde njuta av lugnet och tystnaden här hemma! *gött*
Så när jag hade lämnat lillan blev det hem och fixa lite frukost och så kollade jag på en del avsnitt av VBÅ på datorn innan jag kände mig svintrött och ögonen sved rejält så jag valde att gå och lägga mig för en timmes vila! *kors i taket*
Och det bästa av allt var att jag faktiskt gick och la mig och lyckades somna, visst inte en timme, men en halvtimme! =D
Sen kom grannen Markus för att hjälpa oss med datorn, men tyvärr fungerar den inget bättre nu då han misstänker att vi behöver köpa nytt grafikkort. *suck*
När ska våra medgångar komma egentligen?
Inte nog med bilen som måste lagas så snart det bara går, och vi verkar inte få hjälp med den i tid så risken är stor att vi måste lämna in den och betala massa pengar i onödan för att få arbetet gjort. Så måste vi köpa nytt grafikkort till datorn samt uppdatera älsklingens x-box då den också lagt av! *snyft*
Jaja....vi får se vad som finns kvar när räkningarna är betalda. Än så länge har vi "bara" lagt ut 1000kr på bilen. Och ett grafikkort går på nästan lika mycket och x-boxen vet jag kostar 500kr eller liknande (om de kan laga den) annars betalar vi bara 300kr för felsökningen och måste köpa en ny! =(
Jaja....nog om allt detta tråkiga! Ingen idé att älta det då man bara blir besviken och irriterad.
Sen efter allt kollande på datorn så blev det lunch för mig och älsklingen och igår bestod den av räksmörgås! Såååå underbart gott och det vattnas i munnen bara jag tänker på det! =)
Efter lunchen blev det att ta emot lite nät och grejor från grannen innan det var dags att åter ta itu med disken och hämta lillan på dagis för att även förbereda inför främmandet som skulle komma mellan kl 14-15.
Sen blev det ett par timmar med prat, skratt och fika med gulliga Mattias och Hanna! Tack än en gång för besöket, och jag hoppas vi ses snart igen!
Igår lekte Emilia med dockor igen....fast jag tror hon var dockan då hon använde kläderna själv istället för att använda dem på dockan!
Visst är hon söt!?
Sen under eftermiddagen började jag och älsklingen sätta nät runt staketet, nu har vi inte ett helt staket ännu men vi kommer göra en tillfällig lösning genom att fästa på pålar där staketet är borta!
Så nu jäklar ska väl ungarna på gården ge FAN i att använda vår gräsmatta som genomfart OCH Zorro kommer inte ut! *hahahaha*

Men om man kollar den här filmen tror jag inte han bryr sig då han har en "fläck" på gräsmattan som han är helt tokig i....dock blir inte vi lika glada när han börjar bita och riva i gräsmattan vår....men han ger sig väl så småningom. Så länge vi fortsätter att fya honom!
Sen efter allt detta igår blev det kvällsmat för min del för att sen gå till Elle för våran underbara tjejkväll! *Love it*
Och som vanligt kollade vi på DH och CT! *sweet*
Och så bjöd hon på cheese twisters och GB nogger glass och så självklart cola! *mums*
Dock glömde jag ta min magmedicin så innan kvällen var slut började magkatarren göra sig påmind så jag skyndade mig hem efter för att inte hinna få ett anfall. Och det var nog fan på håret tror jag.
Hade ont och kände mig konstig, men inget anfall! *phu*
Så jag är nöjd!
Men detta gjorde att jag inte kom i säng förrän 23.30 och hade sen svårt att somna. Och sen sov jag jätte dåligt inatt och vaknade nästan en timme innan klockan skulle ringa. *typiskt*
Men men....får väl ta en lugn dag till medan barnen är på skola och dagis! =P
Men det märks, om man klarar det eller inte. För jag skulle vilja bli klar med nätet innan alla barn kommer hem sen, men det hinns och då solen skiner kommer vi säkert kunna göra det i eftermiddag med då barnen antagligen kommer vara ute!
Men OJ! Klockan tickar och jag måste avsluta för att lämna lillan på dagis! Men har ni tur återkommer jag senare....annars blir det ett nytt inlägg någon annan gång!
Men jag önskar er alla en underbart bra dag och vill förgylla den med ett riktigt gott skratt så lägger med en länk till en annons på blocket! Jag skrattade så jag kiknade när Elles "gubbe" Nicke visade oss den igår! *hahaha*
Så JÄVLA bra!!!
http://www.blocket.se/jamtland/Gmc_2500_Sierra_SLE_6_6l_duramax_4x4_33683086.htm?ca=3&w=1
Hej så länge!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback