Lördagsmorgon!


Vad trist det känns att vakna vid 5.30 en lördagsmorgon och inse att alla andra i familjen ligger och sover som små "grisar". Jag kan ju medge att det är en himla tur att solen skiner ute så man blir lite gladare! =P
Igår blev det inget bloggande då jag under förmiddagen inte hade något att skriva och sen gick det mest i ett och jag hann inte. Sen när jag hade lite tid över, ja då somnade jag! *suck*
Men får väl ta en rejäl uppdatering nu istället! =P
Som ni vet så var jag på stan i torsdags med min mamma på tjejkväll! Det var jätte mysigt att gå och strosa en del samtidigt som man kände lite att det inte var så mycket speciellt!
Men det var riktigt skönt att komma hemifrån en stund!
Förutom att bara umgås med mamma och komma hemifrån på något jag aldrig varit på innan så hade jag som mål att hitta en vårjacka till Emilia samt presenter till två barnkalas!
Och det gjorde jag! Och Emilia är riktigt glad för sin jacka. (Sen fick hon lite extra kläder och Juliette fick en väska och David en ny vårjacka).
*Emilias jacka*
*Davids jacka*
.
Kom hem rätt tidigt trots allt. Orkade inte riktigt stanna ända till 21. Men kom hem typ vid 19.45 eller liknande, så inte jätte tidigt! =)
Då blev det att visa barnen sakerna, ge Theodor pengar (då jag inte hittade något till honom) och sen satte jag och Theodor oss och sorterade allt hans lego! *pust*
Det är inte jätte mycket, men en del i alla fall. Så vi gick igenom allting för att kolla så det inte följde med några legobitar som är Juliettes och sen kollade vi priser på blocket och tradera.
Så han är sååå glad nu då en väninna ska köpa det till sin son så Theodor blir 800kr rikare vilket innebär att han ÄNTLIGEN kan flasha sin krysslåda! *lyckogris*
Sen gick han och la sig och jag kröp upp i soffan för att kolla på Criminal Minds innan sovdags!
Igår gick det i ett, fast samtidigt var det en lugn förmiddag! Jag fixade barnen klara och lämnade lillan på dagis för att sen gå in till grannen på en mmorgonkaffe! *gott*
Satt där ett tag och vid 9.45 gick jag in till mig igen för att leta efter plånboken och slänga mig på cykeln till konsum för att hämta två paket och samtidigt passa på att köpa lunch till mig (tunnbrödsrulle med rostbröd och potatissallad)!
Hem, äta, diska, tvätta, plocka undan och öppna paket. MASSOR av kläder till mig! =D
Tyvärr passade inte klänningen jag beställt, synd då jag ville ha den när grannarna gifter sig, men bara att skicka tillbaka den och fortsätta leta! =)
Sen kom David hem och han var snäll och hämtade lillan på dagis så då vilade jag lite och plockade lite hemma under tiden! Sen blev det att börja vår hederliga fredagsstädning och veckohandling! Vi var klara med detta vid 19.45 igår kväll! *skönt*
Juliette och Emilia var även iväg på discokalas mellan 17.30-19.30, så deras dag blev väldigt lång! Och det märktes under Talang igår kväll då de båda sov innan kl 21! =D
Om Talang skriver jag i ett eget inlägg, annars blir detta inlägg alldeles för långt, har säkert missat något, men vi får överleva utan det i så fall! =P
Ska avsluta för stunden, ta en actimel och cigg innan nästa! Ha det gött!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback