Jobbigt!

Idag har det varit en riktigt jobbig dat, så det får bli ett kort inlägg då jag verkligen inte är på humör alls! Tråkigt att ha dessa dagar då man känner att man bara vill strunta i orecis allting. Och idag hade jag nog gjort det om det inte vore för bästa mamma och Claes som verkligen fanns där och ställde upp när jag verkligen behövde det. Timmarna innan jobbet var lite små jobbiga då jag var trött som ett as efter för lite sömn och två döttrar som tjafsar om det mesta. På jobbet gick tiden fort, men de timmarna tog på krafterna då jag stod konstant och var ensam. Så all bakning var upp till mig. Men efter mycket pillande och kämpande lyckades jag få ihop två stora Pinocchiotårtor till morgondagen! Sen var det hem för att inse att älsklingen "bara hann" fixa med disk och tvätt innan jobbet...på hela 5 timmar. Ja jag är lite irriterad och besvuken över detta då han frågade om det fanns något att göra idag, och han valde de lätta sakerna. Trots att jag gjort ALLT den här veckan. Gått upp med barnen, skickat dem till skolan, jobbat, höst städat och rensat ute samt plockat och städat mycket inne, inkl disk, tvätt och bord. Och utöver detta har jag fått tagit alla läxir och kvällsbestyr samt tjafs och bråk med barnen. Det jag blir mest besviken över är att jag sa redan i morse att jag var svintrött och har ont efter de sist dagarna, och det var dp han frågade vad som behövde göras. Och så lämnar han allt tungt till mig. :'( Jaha...kom hem fråb jobbet tröttare än de andra dagarna, pojkarna började bråka nästan pp en gång ich sen var tredje världskriget igång! Så ingen ro och ingen vila och den äldsta fick ingen stjärna då gan vägrade göra det han ska. Så imorgon blir det kratta och mer dammning för min del då han sket i precis alla de egna sysslorna. :-( Men men....bara att bita ihop och svälja trlttheten, irritationen och besvikelsen. Ingen i den här familjen som bryr sug om någon annan än sig själv ändå! Undrar om jag också ska sluta bry mig??? Jaja...skit samma! Spelar ingen roll nu. Men med detta vill jag ge ett extra stort tack och mpbga kramar till min mamma för allt sällskap och all hjälp med städning mm udag. Och till Claes för hjälp med tonåringen. Tack för allt! <3 Är så negativ så lägger ner detta nu och hoppas ni alla haft en bättre dag än mig och att ni får en riktigt bra fredagskväll! Kramar till er alla! :-*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback