Lite tid över!


Idag har jag varit ledig, eller ja, från jobbet i alla fall. =P
Så min dag har jag spenderat med att bädda sängar, dammsuga hall nere, samt hela ovanvåningen, för att sen dammsuga om köket. Jag har även fixat med disk, bakat citronrutor och en stoooor tigerkaka, fikat med gulliga Ketty och alla barnen. =D
Sen har jag fixat med mer disk, hjälpt barnen, tvättat en del, skrivit matsedel för den kommande månaden samt skrivit inköpslista inför storhandlingen imorgon!
Sen har jag även pratat en del med älsklingen om lösningar, planerat klart Theodors födelsedag samt skrivit fredagslistor till hela familjen (läs städlistor). =P
Har säkert gjort något mer tråkigt måste, men så litet att jag inte kommer ihåg det! ;)
Och så nu på kvällen har jag gjort Emilia klar för natten, läst saga och nattat henne. *myyys*
Och jag bara måste berätta!!!
Skulle ha gjort det redan igår när jag skrev, men det försvann mitt i allting! =P
Men sen i fredags har Emilia sovit UTAN blöja! Och det har gått jätte bra och än så länge har hon inte kissat ner sig en enda gång! *peppar, peppar*
Jag är så stolt över henne!!!
Och jag är så glad över att vi numera inte behöver köpa blöjor alls! *underbart*
.
.
Så nu har jag precis satt mig efter att satt igång en rengöring av diskmaskinen, då den rengör disken lite dåligt misstänker jag att det är på tiden! ;)
Fast varje gång det blir så hoppas jag att det "bara" behövs en grundig rengöring. Den är trots allt hela 9år och 2 månader gammal i år, så den har ett par år på nacken!
Så jag ber varje dag för att den ska hålla lite till. För diskmaskin TÄNKER jag inte vara utan. Det tar alldeles för mycket tid att diska allting för hand som vår stora familj "skitar" ner på en dag! =P
Men just nu har vi ju inte direkt råd att investera i en ny, så för varje dag som går är jag överlycklig över att den hänger kvar! ;)
Jaja...nu till något annat! Vad har ni haft för er idag då? Kanske något ni vill dela med er av?
Vad händer resten av veckan för er då?
Imorgon har jag en fullspäckad dag. Men ska inte klaga då jag faktiskt får skylla mig själv när jag "för en gångs skull" är ute i "sista minuten". =S
Jag kommer börja dagen med att få barnen klara för skolan, när de gått så ska älsklingen köra mig till Välsviken så jag kan påbörja vår storhandling. Sen när han lämnat Emilia på dagis ska han komma ner och hämta mig, om jag är klar!? *märks*
Om inte skulle han hjälpa mig med det allra sista, sen blir det hem för att packa in alla varor, och DET kommer ta tid då inköpslistan är hela 1,5 sida lång den här gången. Så har räknat med att det kommer gå lös på mellan 3500-4000kr! *ouch*
Sen när alla varor är inpackade och klara blir det att föra över pojkarnas månadspengar till deras konton för att sen hoppa på bussen till stan för att leta reda på OCH inhandla Theodors presenter!
Direkt efter det blir det att åka till jobbet för ett pass i cafeét mellan kl 12-18. Sen raka spåret hem och förhoppningsvis vila! *hoppas, hoppas, hoppas*
Sen resten av veckan blir det städning, familjemys, planering, bakning och födelsedagsfirande då älskade Theodor fyller 10 år på söndag!
"Coolt att fylla tvåsiffrigt" som han själv säger! *underbara unge*
Nä!
Nu ska jag avsluta och se om det finns något mer att göra innan jag tar kvällen och försöker få i alla fall lite tid över för att bara vara och inte göra ett SKIT! =P
Hahaha....hoppas i alla fall att er dag varit bra och att ni får en riktigt bra dag imorgon! Så återkommer jag så snart jag orkar, hinner och har något att skriva om! =)
God natt på er! (när ni nu lägger er) ;P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback