Nästan en vecka.


Tiden går fort och i flera dagar har jag suttit vid datorn och tänkt tanken att jag ska blogga. Men inser att de sista dagarna inte har varit så mycket att blogga om. =(
Eller så kan det bara vara så att jag har tappat suget på att blogga och för en gångs skull inte riktigt hittar de rätta orden eller de rätta sakerna att skriva om.
Men jag tänkte att jag ger det hela ett försök...det får helt enkelt bära eller brista! ;)
Hur har ni haft det sista tiden då? Har ni haft det bra? Hittat på något roligt? Tråkigt?
Min sista vecka har gått i ett samtidigt som jag känner mig mer död än levande just nu!
Både jag och älsklingen är dunderförkylda så ingen av oss har orken på topp, men självklart är killar sååååå sjuka att de inte orkar eller kan göra någonting. ;P
Så bara för mig att bita ihop och fixa allt med barnen och hemmet. Undrar varför tjejer inte "får" vara lika sjuka och killarna biter ihop och fixar och dolar ändå??? *hmmm....orrättvis*
Just nu känner jag mig väldigt frustrerad över det eftersom jag är svimfärdig mest hela tiden, men jag kan inte lägga mig och bara strunta i allting. Så jag försöker fixa och dola med det som behövs och som vanligt lite till! =P
Det jobbigaste i det hela är nog att barnen märker att ingen av oss mår speciellt bra och ska testa gränserna in i det sista, så de sista dagarna har jag haft två tjejer som vaknar och tror de kan leka mitt i nätterna, går upp extra tidigt på morgonen och sen bråkar de.....HELA j*vla tiden!!!! *tröttsamt*
Värst i allt detta är att de inte lyssnar på någonting jag säger till dem utan bara fortsätter hela tiden.
Men men...det går väl över och så småningom blir jag frisk så jag kanske får mer ork! *hoppas*
Har ni klarat er från höstförkylningar då?
Så vad har hänt sen sist då?? Ja ni....jag var på tjejmiddag/fest i lördags hos underbara Angelika. God mat, trevligt sällskap och väldigt skönt att komma hemifrån en stund. =D
Sen var hon sååå himla rolig när hon letade efter musik på spotify....hon skulle söka efter låtar med Boppers men skriver istället: "Boobers"!
Hahaha....jag höll på att dö av skratt och var bara tvungen att säga att det är bloggmaterial! *hehe*
Flickorna var hos farmor/mormor så vi passade på och såg nya Pirates Of The Carribbien filmen när jag kom hem! *sååååå bra*
Så vi hade en rätt lugn och mysig dag och kväll. Lite uttråkad på dagen då tiden gick så sakta och jag inte hade något att göra. Men jag överlevde det med! ;P
Sen på söndagen kom flickorna hem rätt sent, så blev inget söndagsmys med dem (vi hade tänkt ha det då det inte blev något fredagsmys) men vi överlever det med och får se fram emot nästa chans istället!
Annars har det varit relativt lugnt och jag har inte gjort så jätte mycket. Var till Rud i måndags och hälsade på en gammal väninna. Emilia hade lite små tråkigt med skötte sig jätte bra ändå!
Sen har jag pratat och fikat en del med Malin och Claes....och träffat mamma en snabbsväng.
Men utöver detta har jag bara hämtat paket, handlat och lekt med mobilen samt sett film, fixat med barnen och städning samt tvätten. Det gamla vardagliga och tråkiga!
Så här händer inte mycket just nu och verkligen inga roliga saker. Utan allt är sjukt och grått och trist och inte i helskotta gör vädret saken bättre! =(
Jag vill ha sol igen!!
Några roliga bilder från mobilen....ALLTID kul att leka med den! =)
*Spegelbilder*
*Fisheye*
*Faceblender - mixad av Juliette och Emilia*
Just ja! Igår satt jag på nätet hela kvällen och fixade det sista med Tine & Harlads bröllopsalbum de ska få av mig. Tyvärr blev det inte riktigt så stort och bra som jag hade velat, men det blir säkert bra ändå.
Det som hindrade mig var att priset slutade på 500kr och hade jag velat göra allt det som var tanken så hade den slutat på mer än det dubbla. Och det är inte riktigt vad vår ekonomi klarar just nu!
Men de blir säkert glada ändå! *hoppas jag*
Känns i alla fall skönt att den är gjord och beställd och att jag nu kan släppa den och fortsätta koncentrera mig på min kommande födelsedag som närmar sig med stormsteg! *längtar*
Och inser att jag verkligen måste börja packa och fixa så jag har gott om tid till att paka om väskan (ifall vikten skulle bli för mycket)!
Jag är så full av förväntan inför den 19:e så ni anar inte. Men innan dess har jag fortfarande massor att fixa med och vi får ju inte glömma bort bilen! =P
Nä...nu orkar jag inte skriva mer utan ska se om jag kan övertala Emilia att hjälpa till med disken innan dagis...och sen ska jag försöka vispa lite grädde innan frugan kommer! Tjejtid! *love it*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback