Som det ska vara!


Har nu varit hemma ett par dagar och allt är precis som det ska vara. =D
Idag är det en vecka sen jag opererade mig och allt går jätte bra. jag är pigg, mår bra, får i mig det jag behöver och går ner i vikt som jag ska....*tror jag*
Så kan konstatera att jag innan op, och flyt, gick ner ca 17kg. Under flyt gick jag ner 7.5kg och den sista veckan har tagit 3,8kg.
Så till min stora glädje är jag nu 2 siffrig! *lovely*
Tänkte dela med mig av några "fina" bilder efter operationen....min kropp gillade INTE nålarna, men det vet ni redan om ni läst min operationsdagbok jag delat med mig av! =P
Fast nu är ju inte blånaderna lika skarpa som när jag åkte hem, men man ser ändå vad alla nålar gjorde med mig! ;)
Och innan jag åkte hem bad jag en sköterska plåstra om alla märken då min dotter gärna förknippar sjukhus/läkare med smärta och nålar...så ville inte att hon skulle se alla blånader det första hon gjorde! =)
Så här snygg blir man med alla plåster! *asg*
Så vad har hänt de sista dagarna jag varit hemma då...jo vi har firat påsk....eller ja firat och firat. Men barnen var nöjda trots att det inte blev någon extrem påskmiddag och vi glömde riset! =/
Men för barnen handlar egentligen hela påsken om att gå påskkärringar/gubbar och få så mycket godis som möjligt! Och så självklart äggjakten här hemma! =)
Så länge barnen är nöjda så struntar jag faktiskt i vilket. Får kompensera min frånvaro nästa år! =P
Claes gjorde efterrätt...en superfin påsktårta! Dock kan jag inte säga om den var god då jag inte får äta sånt riktigt än! =P
I påskpresent i år fick vi en jätte söt blomma i en äggkruka av svärmor! Hon tyckte det var bättre då jag inte kan äta godis. Och jag håller med! Undrar om älsklingen min kände likadant eller om han kände sig snuvad på påskägget? *asg*
Tror mer han blev snuvad av det från mig, då jag i år glömde köpa ett till honom! =(
*so sorry darling*
Men tänker man efter så köpte vi typ påskpresenter till oss också....älsklingen fick ett bra headset för sitt nya spel på datorn och jag köpte rejäla datorhögtalare som står i köpet så jag kan poppa musik precis när jag vill! *underbart*
Annars har det varit väldigt lugnt och stillsamt här hemma. Älsklingen och barnen har fixat med det mesta hemma då jag själv inte får göra speciellt mycket. Känner mig väldigt onyttig och till besvär, men snart blir det säkert så pass bra att jag kan göra mer och komma in i mina gamla vanor!
Dock är det fruktansvärt skönt att bli uppassad på för en gångs skull! =)
När jag kom hem från sjukhuset fick jag en bukett blommor från mina arbetskollegor! De var såå fina och jag blev verkligen jätte rörd! Så himla sällan man får blommor och jag älskar att få blommor! =D
*Tack gulliga ni!!*
Just ja!
Innan jag åkte till sjukhuset fick vi en ny "familjemedlem". Hon heter Bella och är Juliette´s dvärghamster!
Undrar om hon tänker tjata till sig en Edward sen också??? *asg*
Twilight tokiga dottern min! =D
Men hur har ni alla haft det den sista tiden då? Ni får gärna komma med några små kommentarer!
Men men....har egentligen ingenting att skriva så avslutar här och ger era ögon och ert huvud lite vila. =D
*Ha en superbra dag allihopa!*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback