Semestertripp till Småland!

När min älskling hade semester så hade vi inte direkt många planer men en del fick vi ihop i alla fall. 
Vi tog en biltripp till Småland för att hälsa på älsklingens bästa vän med tjej och barn,
På vägen ner dit hade vi valt att vi skulle stanna på Astrid Lindgrens Värld med flickorna. Jag måste säga att det uppskattades riktigt mycket av oss alla då vi vuxna minns alla sagorna från vår barndom och flickorna hade riktigt kul!
Lite extra skoj var det då Juliettes lilla hamster Bella fick lov att följa med in i parken...det stod ju skyltar på parkeringen om att man inte skulle lämna djur i bilen! *fniss*
Här kommer lite bilder från vår dag i den sagolika världen från Pippi, Ronja och alla andra roliga figurer!
Sen nere hos Johan och Annelie var vi till ett pannkakshus och åt pannkakor, crepes eller vad man nu ville ha. Allt från matigt till mer dessertaktigt. Jäklar vad gott det var! Och här åkte jag på min första milda dumping med magvärk. 
Antar att jag får skylla mig själv när jag äter crepes med nutella på! Men var bara tvungen att få känna den underbara smaken i munnen igen...då detta är en av de delikatesser jag åt med syrran i Paris och verkligen saknar!!! ;P
Vi var även i väg på Älg och Bisonsafari! Det var ritktigt kul och en upplevelse som man inte hade räknat med, och ärligt så visste jag inte ens att det fanns!
Barnen hade jätte kul och tyckte det var mysigt att få se dessa djur på nära håll och det var uppskattande av mig då det trots allt bara är "vanliga" skogsdjur...typ.
Trodde faktiskt inte tjejerna skulle gilla det så kul att de bevisade mig fel! :D
 
 
Det blev en hel del bilder från dessa utflykter. Och utöver detta var det massa lek, kortspelande, grillande och bad mm....ett par riktigt underbara dagar som vi ser fram emot varje år! :D
Så där ja!
Det var verkligen alla bilder jag ville ha från våra sköna dagar nere i Småland hos Johan, Annelie, Isabelle och Moa. Ser redan fram emot nästa år när ni kommer till oss...och åter få ett nytt kort på alla flickorna tillsammans...
Fördelen är att ju äldre de blir desto medgörligare blir de och desto bättre bilder får vi! ;P
Och med detta vill jag nu tacka för mig. Måste ta en paus i detta nu....speciellt då det här inlägget har stått och jobbat sen ca 7-tiden imorse. *suck*
Men ärligt så har jag ju självklart fixat med annat medans bilderna laddat upp...men ändå...snacka om många, många timmar!
Återkommer så snart jag kan med ännu fler uppdateringar om de gågna månaderna!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback