Theodor första!

I somras insåg jag att två av mina fyra barn nu har blivit riktigt stora. Dock har jag svårare att inse det med Theodor då han skolmässigt är ett år äldre än för sin ålder. Så för mig är han fortfarande liten samtidigt som jag bör behandla honom som övriga i hans årskurs.
Vissa gånger fungerar det utan disskutioner och andra gånger får jag bara höra: "Varför får han göra saker ett år tidigare?"
Men så är det ju....om han har vissa saker barnen får göra när de går i en viss klass då spelar ju egentligen inte åldern någon större roll, eller?
Theodor ska ju inte behöva straffas och vänta bara för att han är smart och klarar av saker snabbare än många andra barn. Eller är jag helt ute och cyklar?
Jaja....vet inte om ni minns eller om jag skrivit det...men dessa disskutioner kommer då upp för att min 11åriga son egentligen ska gå i åk 5, men han var så snabb och klarade skolan för lätt och orkade inte jobba på lektionerna för att de inte gav honom någon utmaning alls. Så han fick hoppa över en årskurs. Så när han slutade åk 2 och hade sommarlov så kom han tillbaka till skolan till åk 4. Och på mindre än halva höstterminen läste han in hela åk 3 plus ikapp sina övriga skolkamrater i åk 4.
Så i somras slutade han med andra ord åk 5. Och det var hans tur för den alldeles första tågresan till moster i Stockholm för ett par dagar med kul saker och kvalitetstid.
Så de var på Gröna Lund och åkte massa karuseller och så sov de massor, kollade film och massa annat...som de båda gillar. 
Moster fick till och med sparka fotboll med Theodor...i högklackat! *hahaha*
Jaja...det var allt om detta!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback