Äntligen kväll!

Jag är sååå trött nu!

Dagen har gått i ett med en krånglande tvättmaskin, som trots allt fungerade efter fyra försök så jag till slut lyckades tvätta 9 maskiner samt hänga dessa för torkning. Så nu är det bara Juliettes kläder kvar, som så fint får vänta tills de nuvarnade har torkat! ;-)
Sen var det frukost, chatta med mamma och skolarbete som gällde. Är nu klar med det ena arbetet i alla fall. *skönt*
Sen lunch, disk och små plockande hemma innan det blev fika med svärmor, Malin och söta lilla gudsonen Benyamin! ♥
Sen blev det att planera helgens mat och skriva inköpslista, men fick ta en paus för att "springa" iväg och hämta lilltjejen på fritids då hennes cykellås vägrade att gå upp (verkar ha gått i baklås), och hon ville inte gå hem själv när det är så mörkt. ♥
Efter den sköna promenaden och man väl var hemma, och några samtal samt sms senare, var det dags att få lillan att städa sitt rum, äta kvällsmat, borsta tänderna, ta på sig nattkläder och borsta håret innan det var dags att sova. Dock hann vi inte med att damma, dammsuga och skura så det får vi ta imorgon.
Samtidigt som vi fixade med alla kvällsbestyr passade jag även på att fylla i julschema samt det nya schemat (för vt) till fritids, skriva under veckoboken, leta efter läsläxan...som låg gömd under vardagsrumsbordet...av mig själv kan jag ju tillägga! :-P 
När jag skulle stoppa ner allt i ryggsäcken var det bara att städa den också...då den var full av pinnar, trasiga leksaker, pappersbitar, en klasskompis strumpa (???). Som om det räckte? Nope! 
Hittade även hennes mobil...i såååå fint skick! *not*
Är bara sååå arg då vissa barn inte verkar har lärt sig bättre än att sparka, trampa och kasta runt med andra barns saker. Igår fick hon sin cykellampa stulen...ur ryggsäcken! Och idag är hennes mobil helt förstörd. :-( *dubbel morr*
Men tycker synd om henne gör jag inte då hon för det första inte fick ta med den och för det andra har vi förklarat och varnat henne...flera, flera gånger...för att just detta kan hända!
Lite elakt kanske men hon får faktiskt skylla sig själv! Förhoppningsvis har hon lärt sig att det kanske är bra att lyssna på oss vuxna ibland och att vara mer försiktig med sina saker. *tough love* (osäker på stavningen) ♥
Ibland det enda som kan fungera dock! :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Men nu sover barnen så jag ska passa på att kolla om det går något halvbra på tv jag kan glo på en stund och slappa lite i soffan innan det är dags att sova och samla nya krafter inför morgondagen!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback