Då var...

...årets sista dag här och den börjar jag med kaffe i min ensamhet då resten av familjen sover. 

Eller ja...flickorna ligger vakna och småpratar, men de har inte visat sig ännu. Och syster yster är redan på väg hem UTAN vare sig hejdå eller kramkalas så får väl skicka cyberkram istället då! ❤
Så...årets sista dag. Hur ska ni spendera den?
Själv ska jag ta itu med den där lilla plockningen och dammsugningen jag inte orkade igår. Ser också att jag måste ta disk och sopor...igen!
Men efter detta så är det väldigt lugnt så blir till att försöka luska ut vad sjutton jag ska ta på mig ikväll när vi får gäster!?!?
Önskar jag hade haft råd att köpa något roligt/läckert i klänningsväg då jag för en gångs skull kan använda roligare kläder, för första gången på väldigt många år! Men men...det får bli en annan gång!
Sen blir det en tur till Ica för att inhandla lite smått som saknas så barnen kan inviga sin glassmaskin de fick i julklapp. Vi saknar liksom grädden för detta då jag tog slut på allting i förrgår och igår. Och det enbart för att jag ändrade matlistan! 😜
Annars händer inte mycket förrän i eftermiddag när gästerna kommer. 
Då blir det att laga mat tillsammans och sen njuta av den i trevligt sällskap, massor av bebissnosande och säga hejdå till detta år och fira in det nya året! 😆
Hur ska ni fira in det nya året?
Han dricka allt mitt morgonkaffe utan att bli klar med detta inlägg då syster ringde, antagligen för lite sällskap under bilkörningen. Så spenderat dennsista halvtimmen med örat klistrat till telefonen. Och under den tiden hann maken vakna till liv och komma upp. ❤
Så bara sonen kvar innan man kan börja dammsuga. Men det är lugnt. Då har jag lite tid på mig att fixa med allt småplock innan dess! 😆

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback