Helg!

Då har halva dagen gått. Och för min del har den halvan bestått av en rejäl julstädning. Så dusch, badkar, handfat, toaletter, badrumsskåp, ventiler, rör, element, vitvaror och kakel är skrubbade och rengjorda.

Det är undanplockat, kläder är invikta och på plats i sina garderober och lådor, köksskåp, kökslådor, garderober och innerdörrar är rengjorda. Väggar och lysknappar är avtorkade. Alla sängstolar (där vi lägger kläderna när vi byter om) är avplockade, frukost intagen, bord och bänkar avtorkade. Spis, ugn och spisfläkt rengjorda. Utöver detta är hela lägenheten dammad, dammsugen och skurad!
Lite ljusslingor på plats och en skylt i utegruppen nedstoppad. :-D
Så med andra ord är hela "huset" städat och rent! :-D
Så nu kan jag ta helgen och faktiskt vara lite ledig! *typ*
Misstänker att det går i ett som vanligt och "vips" är måndagen här och åter igen vardag. ;-)
Men nu ska jag ta och göra mig själv lite ren. Tror fasiken lägenhetend smuts fastnade på mig istället. :-/
Eller egentligen känns det nog bara så...som vanligt när man gjort en ordentlig storstädning! :-P
Så nu kära läsare....NU är det HELG! :-D

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback