Julgodis!

Jösses vad trött jag är nu. Vaknade redan kl 6 och kunde ju inte somna om och som ni vet så klädde jag granen istället. 

Sen var det en extra god adventsfrukost med färskgräddade baguetter och varm chokladdryck med mini marshmallows i (till barnen).
Sen var det det vanliga med avdukning och rengöring medans barnen fick på sig kläder mm och blev klara för dagen.
Sen dess har vi bakat julgodis! :-D
Vi började med Polkabräck som Emilia var med och bakade. ♥
Rocky Road tillsammans med Theodor. ♥
(Tyvärr går det inte ladda upp den bilden. Har försökt flera gånger OCH försökt i ett eget inlägg men inget funkar)
blev även minttryffel tillsammans med Juliette. ♥
Sen hjälpte Theodor till igen och då gjorde vi Polkafudge. ♥
Sen ville Emilia baka mer så vi har gjort Marknadsnougat. ♥
Sen var klockan redan 12.30, så insåg att vi måste fixa mat. Så Emilia hjälpte till med maten med. ♥
Idag blev det en gryta gjord på Lövbit, paprika, salt, peppar, margarin, lök, grädde och soya som sen serverades tillsammans med nykokt jasminris! *mumsfilibaba*
Blev så mycket mat att det verkar räcka till en middag till! :-D
Så halleluja! Jag slipper laga mat i alla fall EN  dag under jullovet! *fniss*
Och nu är disken avklarad. Och mitt i allt ringde en mamma till en av tjejerna i Emilias klass...de hade visst kalas och vår inbjudan har inte kommit fram med posten. :-( Inte ännu i alla fall....
Så hennes dotter längtade och väntade på Emilia...så vi fick slänga ihop ett paket (bestående av en twistpåse-vi vann på liseberg och tre 20-lappar -ur Emilias spargris tills imorgon) och skynda oss att göra Emilia klar med klänning, hår och tiara. 
Nu är Juliette gullig och lämnar henne på kalaset så jag kunde fixa klart i köket! ♥
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Men nu kännrr jag mig riktigt trött och skulle helst av allt bara vilja lägga mig på soffan en stund. Men har fortfarande julgodis kvar att baka. Dock skulle jag hrlst vilja ta resten en annan dag. Är ju trots allt bara chokladfudge och kola kvar. Och ingen av dem vill jag egentligen ha med barnen på...så vi får se hur det blir.
Oavsett så har jag massor av godis i kyl och frys att ta hand om...så kanske borde fixa dessa innan jag gör ännu mer!?
Så vi har spederat vår 2:a advent med bakning. Hur har ni spenderat den? :-)
Hoppas ialla fall ni haft en riktigt bra dag och att ni njuter av allt. För ny är det bara 17dagar kvar till julafton! :-D *wiiiieeee*

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback