Kvällen!

Ja ni. Fudgen blev inte bra! :'(

Konsistensen var finfin men smaken lite bränd. Emilia tyckte den var god...vi andra inte lika mycket. :-(
Fast när man såg botten på kastrullen så var det nog inget annat att vänta sig. För kastrullen var INTE vacker efter denna kokningen! :-/
Tömma diskmaskinen behövde jag aldrig göra för maken var gullig och fixade den. Det var faktiskt riktigt skönt efter all disk jag redan tagit itu med idag! ♡
Men ni kan gissa om jag blev fundersam när han kommer med detta (eller ja, den stora halvan som är "hel") och frågar mig vad det kan vara!?
Kan ju berätta att jag fick en slät sida mot mig, såg nästan lite plastig ut....
Fattade verkligen ingenting! Frågar sen om han hittar en halva till i diskmaskinen. Kort därefter ropar han "ja"!
Jag börjar små fnissa när jag inser vad det är. Går ut i köket och kollar kastrullen jag kokade fudge i och blir riktigt FÖRVÅNAD när den är så här blank och fin!
Så ställde den i maskinen med fastbränd smet i en förhoppning att det skulle...hmm..."mjukas" upp så det inte tar mig halva natten att skrubba och koka den ren och sen kommer den ut skinande blank och helt ren! :-D
Måste ju säga att jag blev väldigt glad över hur bra vår nya diskmaskin uppenbarligen är! *härligt, härligt* :-D
Så den här diskmaskinen kanske kan leva upp till sin föregångares 12 trofasta år i denna familj där disken är lika intensiv som sopor och ytterkläder på golvet....överallt och ofta!!!!! :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kvällen har vi sen spenderat med att Emilias "godnatt-sagostund" blev att hon läste för oss,  och hon börjar verkligen bli JÄTTE duktig på att läsa! ♡ *stolt*
Och när hon låg för natten kollade vi ett avsnitt, och hade det lugnt i soffan, samtidigt som vi kalasade på stekt ägg, bacon och potatis som jag fixade till kvällsmat. *mumma*
Och som extra bonus åt maken popcorn (själv orkade jag inga) OCH sonen kommer hem och har ätit mat hos kompisen så jag kan kalasa TVÅ gånger på dagens middagsrester imorgon! Så härligt god mat till både lunch och kvällsmat för min del! *sweet*
Och nu? Ja nu får det bli att leka lite mer med telefonen, spela spel med andra ord, och så fundera på att krypa till kojs. 
Några timmars sömn efter den här helgen är mer än välkommet för att samla nya krafter då det är tillbaka till skolan imorgon, för mig och barnen, och jobb för maken.
Så med detta hoppas jag ni haft en bra helg och att ni får sova riktigt gott!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback