Mat

Då har vi fått mat i magen. Och massa beröm till barnen som inte gnällde, sura eller var vrånga trots valet av mat. ♥

Det blev idag Pasta Capricciosa. Det är en pasta rätt med skinka, champinjoner, grädde, ost, passerade tomater och kryddor. Och hos oss är det BARA maken som gillar de där små vita svamparna. *urk*
Men de peta bort och åt så tyst och snällt. Så nu är jag extra stolt över dem! ♥
Så nu är maten avklarad, det är fixat med matlådor, disken är omhändertagen och bord, bänkar, spis är rengjorda. 
Och snart kommer en klasskompis, till lilljejen, hit för lekdejt ett par timmar. Blir roligt för dem! :-)
De andra barnen spelar dator, springer till kompisar och maken sitter vid sin dator. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Antingen slappa i soffan framför någon filmeller om jag ska pyssla eller något annat roligt. Har dock lite idétorka just nu så får nog bli soffan trots allt! :-/

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback