Snart ett dygn!

Hejsan allihopa!

Har nu varit vaken i 23 timmar men känner mig trots detta inte sov trött. Men tror det beror på att jag är uppe i varv och behöver varva ner....sen kommer väl tröttheten som en käftsmäll och däckar mig! :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Min väckarklocka ringde 03.00 imorse och konstigt nog lyckades jag sova några timmar trots att vännen på andra sidan väggen snarkade värre än värst.  Lät som en blandning av en massic mängd med k-pistar och motorsågar. *hehe*
Satte på kaffe till alla innan jag väckte resten av gänget då ingen av dem vaknade av sina väckarklockor, trots att de förde ett jävla liv som påminde om ett gäng sirener...hur nu någon kan sova genom det oväsendet övergår mitt förstånd. :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så kaffe, frukost smörgås, tandborstning och smink så gav vi oss av vid 04.25 mot Ullared! Efter en bra bit tog vi en frukostpaus som bestod av kaffe samt dubbelmacka med stekt ägg och bacon. *slurp*
Sen åkte vi vidare och vid 10-tiden var vi ÄNTLIGEN framme och helt plötsligt kände jag mig som ett barn på julafton! :-D
Herregud vad folk det var där inne. Var omöjligt att ta sig fram med kundvagnen och efter ett tag gav jag och Sandra upp så vi parkerade våra vagnar och gick fram och tillbaka med varor istället. Var så mycket smidigare att smita förbi folksamlingarna då! :-)
Vid 12.30 möttes vi upp för att äta lunch. Men det var sååååå lång kö så vi valde att parkera vagnarna och äta utanför istället! 
Efter lunchen hade vi bråttom in igen, i alla fall jag och Sandra som bara hunnit med halva Ullared (Claes skulle däremot påbörja sitt andra vvarv och svärmor var typ klar), så tror ni vi kände oss stressade?
Oja! Bara 4 timmar kvar tills varuhuset sränger och halva kvar att gå igenom...vi tänkte att det hinner vi ALDRIG.
Men folkmassan lättade och redan kl 17 (en timme innan stägning) stod vi i kö för att betala våra varor! *sweet*
Claes var också i kö då medans svärmor redan var klar och väntade ute sen en stund tillbaka.
JÖSSES! Kassar och kundvagnar var det gott om och vi funderade på hur vi skulle få in detta i bilen!?
Men det gick utan några större problem. Var bara att pussla och bygga tetris...så tur för oss att jag har spelat MASSOR av tetris i mina yngre dagar! :-P
Fullpackad bil vid 18.30 så var det dags för hemresan att starta. Tankning och sen ut på vägen!
Så trångt men härligt!
Efter en tids bilresande så tog vi en paus för att äta och byta chaufför! 
Sen fortsätta henmåt. Kändes verkligen som en evighet och det var först när jag såg Bergvik jag insåg att vi faktiskt kommit någonstans. 
Och när Välsviken väl kom kändes det underbart att veta att man snart är hemma!
Speciellt efter en hel dag med bilresa och shopping. 
"Bilen var så full att rutan sprack!"
Ja, enligt bilden kan man tro det i alla fall. Så en himla tur att detta faktiskt inte hände. Men med tanke på all packning i biöen hade jag inte blivit förvånad! *hahahaha*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så ÄNTLIGEN hemma!
Varor upp packade och sorterade och alla är nöjda. Och det var en hel del jag fick med mig hem!
Theodor: fick en del (typ 4 par) nya byxor, en t-shirt, en  baseball hoodie, ansiktstvätt, touch vabtar och en haribo adventskalender.
Juliette: fick två par byxor, leggins, garn, one direction adventskalender och lucialinne.
Emilia: fick ett par byxor, en kjol, en topp,  leggins, garn, lucialinne och en monster high adventskalender.
Maken: fick två par byxor, 5-6 t-shirts och 12-14 par kalsonger.
Jag: fick en ny höstjacka, softshelljacka, ett par byxor, två bh:ar, en tubsjal, fingervantar, touch vantar, leggins och stickade tröjor.
Utöver detta köpte vi de sista julklapparna (utom till mig och mina gudsöner), alla presenter till mamma och David (som fyller i december), Emilia (som fyller i Januari) OCH Juliette (som fyller i Mars! *sweet*
Och sen småplock som nya skärbrädor, sällskapsspel, kavel, servetter,  julpapper, etiketter, removerpads, nagellacks dekorationsflaskor, parfym, bok, måttsatser mm...
OCH en ny micro! :-D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Och vet ni?
Hela dagen idag har jag delat cola med Jultomten! Snällt eller hur!? :-D
Så det måste ju innebära att jag hamnar på snäll-listan och får julkappar!! ;-) :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Och nu är jag ombytt för att varva ner, äta resterna från kvällsmaten och borsta tänderna flr att sova, sova, sova. 
Imorgon är en ny dag! :-)
☆★☆★☆★☆TJINGELING☆★☆★☆★☆

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback