Söndagskvällen...

...är redan här och måste erkänna att tiden tills nu gick fort, för fort! :-/
Igår gick större delen av dagen åt till att få barnen hålla sams, laga mat, inköp av lördagsgodis och sen en underbart trevlig kväll med vänner! :-)
Vi bjöd på trerätters så till förrätt blev det pizzawrap med sallad och hemmagjord ranch dressing/dipp. Till varmrätt serverade jag mörbankad fläskfile med potatisgratäng, sallad och lite mer hemmagjord ranch dressing/dipp. Och till efterrätt blev det fryst cheesecake dekorerad med krossad digestive, kiwi och vindruvor.
Maten uppskattades riktigt mycket och det gjordes även efterrätten, vilket märktes bra då Tobbe nästan åt upp hela själv! Hahaha *underbart*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagen idag så gick hela förmiddagen åt till att baka massa tårtbottnar till sonens födelsedag (då jag äntligen får göra tårta igen till honom istället för kladdkaka) samt att jag och lilltjejen gjorde chokladbollar! :-D
Sen blev det en sväng till kobsum för att handla det sista till dagens middag. Sen var det bara att vörja laga maten!
Fick finbesök av världens bästa Claes och Sandra med deras lilla "docka" Rebecca...guuud vad hon är liten och söt! ♥
Så idag bjöd vi på en kycklinggryta med sambal oelek tillsammans med tagliatelle! *mumma*
Sen blev det kaffe med kanel gifflar och små vaniljfyllda bullar! *slurp*
De var här länge idag då Claes var snäll och hjälpte mig med håret. En permanent är gjord och nu längtar jag massor tilös håret torkat så man verkligen ser slutresultatet! :-D
Tack snälla Claes för hjälpen! ♥

Och nu är kvällen här! Lilltjejen har lagt sig och snart är det dags för de större att ta kvällen!
Själv vill jag bara dimpa ner i soffan med något gott till kvällsmat framför några avsnitt av någon bra serie eller en film för att verkligen samla krafter inför den kommande veckan.
För imorgon är det en ny arbetsvecka och jag ska väl till praktiken, dock är jag fortfarande riktigt dåkig i luftrören och denna envisa hosta och snoriga näsa så får nog avvakta tills imorgon och se hur det känns. Men har ingen större lust att sjukanmäla mig själv direkt efter att man vabbat en hel vecka med lilltjejen...men blir man smittad så blir man.
Synd jag råkade tappa lappen med chefens mobilnummer...annars hade jag kunnat messa och kolla vad han tycker med tanke på smittorisken på kunder mm...*beslutsångest*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nä..orkar inte skriva mer...hostan gör att jag skakar så och tappar tråden. Plus att jag börjar bli riktigt hungrig nu!
Så hoppas ni alla haft en underbar helg!?


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback