18 månader senare...

Hej på er!
Ja jag vet, det var verkligen jätte länge sen jag skrev sist. Och jag vet fortfarande inte hur man börjar ett sådant inlägg då det faktiskt hänt en hel del.
Men kort och sammanfattande så ja sist var det jobbigt. Men se...jag överlevde det med och är tillbaka starkare än någonsin!
Maken blev av med jobbet. Allt jag kämpade för på den ekonomiska biten lönade sig. Vi klarade oss ännu en gång. Tvättmaskinen fixades...*tacksam för försäkringar*
Bilen...ja den gav vi upp till slut, då reparationerna drog iväg och skulle kosta mer än fanskapet var värd. Så den sålde vi snorbilligt BARA för att bli av med ansvaret och problemen. Och för några veckor sen såg vi att de nya gav upp och skrotade den! *hahaha*
Alla problem med min äldsta son har löst sig för vår familjs del. Men det är fortfarande en lång väg kvar att gå för oss alla, men allra mest för honom själv!
Barnen har börjat bli riktigt stora. Herregud....jag borde känna mig gammal! Men om mindre än två veckor är jag bara 33år och min äldsta son ska gå på gymnasiet (grundskolan avklarad liksom...typ). Min näst äldsta går redan i årskurs 8 och min äldsta dotter har redan börjat årskurs 5. Sen har vi vårt lilla troll som verkligen inte är så liten längre. För nu går hon redan i årskurs 1 och gon känner sig så stor och duktig! *så stolt över mina barn*

Utöver detta då?
Jo maken hankade sig fram på småjobb via en bekant, som faktiskt räddade skinnet på oss! Sen strax innan jul fick han jobb i Norge igen. Detta varade dock inte så länge så när semestern kom blev han åter igen demobiliserad!
Så än en gång försvann mitt fina sparkapital och än en gång skulle självklart något mer strula så då brakade vår diskmaskin! Men den förtjänar sin vila efter hela 12års trogen tjänst med hårt arbete! :-)
Så ny diskmaskin, massa räkningar, och vips så hade han nytt jobb efter bara 4 dagar som arbetslös!
Denna gången i Kil så han stannar i Sverige i alla fall det kommande halvåret! *underbart*
Men men...då behövs en bil! så i tre hela dagar satt vi som klistrade vid blocket och letade, blev irriterade, frustrerade och fruktansvärt snurriga. Så jag "knuffa bort" maken satte mig och lusläste varenda annons tills jag hade ett urval. Och bara 4 timmar senare var vi bilägare igen. t
Till en 18år gammal volvo s40, som nästintill är nyrenoverad och bara gått 17000 mil (mindre än 1000/år) och nästan bara använd av en person så väldigt fräsch både in och utvändigt! *så nöjd och glad*

Utöver detta minskar sparkapitalet fint då vi fixat nya glasögon till maken, mycket lunch/middag ute då han den sista veckan varit borta på extrajobb som han lovat bort sig på innan han fick det nya arbetet samt skolmaterial, skor och lite kläder som vi alla behövde. Men det är så skönt att ha det gjort för nu är det bara vinterskorna kvar sen har vi alla kompletta garderober igen! :-D

Utöver detta då? Jo i somras var vi hela två dagar på Liseberg med barnen, hade hyrbil och sov på hotell. ..barnen var helt lyriska över att sova på hotell och hade även sån beslutaångest cid frukostbuffen då det fanns så himla mycket att välja på. Vi kom hem, en hel del fattigare, men med ett semesterminne samt 4,5kg choklad och 3kg chips rikare istället! :-)

Mer då? Jag har varit i Stockholm och hälsat på syrran, hon sov mest det dygnet ;-)
Jag har haft tjejkvällar och fest samt varit ute på krogen någon gång. Dessa är väldigt ovanliga fenomen för mig då jag sällan dricker och nästan aldrig går ut på krogen, men det var väldigt kul!
Sen vsr jag och barnen i Mariebergsskogen på Putte i Parken och såg Stiftelsen, Ken Ring och Syster Sol! Så jävla bra!
Sen var barnen och jag till mamma i helgen som var. Hälsade på lite och tog en tur till Oxhälja för första gången på många år! Det var mysigt att vara där och gött att komma ifrån lite. Fick även träffa morfar igen...å det var underbart då det var så länge sen jag såg honom. Och nästan lika länge sen jag pratade med honom då allt har gått i ett med skit på skit sen i september 2012 när min älskade morbror gick bort! :'(
Sen dess har min lillebror (endast 22år gammal) gått bort efter en bilolycka, snart årsdag för detta. ..känns pissigt och jävligt orättvist!
Min närmaste vän och hans sambo gick igenom en förlossning med ett dödsfött barn, som jag var med på, för ett år sen. Den sorgen och smärtan önskar jag inte min värsta fiende. Detta är lätt det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv!
Men nu ska de ha barn igen..om bara någon vecka...och vi håller alla tummarna för att det går bra för dem.
Sen efter detta gick även min morfars fru bort...

Så mycket dödsfall men även många glada stunder med vänner som fått söta små bebisar. Gudbarn som växer och växer och ett annat par av våra vänner som äntligen gifte sig i somras! :-D

Annars har det varit lugnt och sommaren gicl rätt snabbt och var fylld med sol, värme, bad och massor av tid med både barnen och maken!

Det nyaste som hänt är att jag själv börjat skolan. En vuxenutbildning som heter Handelslärling. Det är en utbildning till exempelvis butiksförsäljare där du läser 30% studier och hela 70% APL (=praktik), enklare sätt för min del att lära sig på men det är samtidigt en tuff utbildning med högt tempo då du praktiskt taget läser in en treårig gymnasieutbildning på bara 8 månader. Så jag började nu 1/9-2014 och är helt klar den 29/5-2015, förutsatt att jag blir godkänd då! ;-)
Mitt mål ärbju att klara detta, men min största oro...att misslyckas! Så många tankar som snurrar, många timmar under dygnet.
Så med studier för mig och nytt arbete för maken så är det en del nytt för min del med att komma in i nya rutiner med hemmet och barnen också. Än så länge går det bra. Får se vad jag känner om ett par veckor när jag har heltidspraktik på detta med! ;-)

Men ja...jag tror detta var det mesta. Har säkert glömt massor men det är inte för att jag vill vara elak utan för att det är länge sen jag skrev...och minnet sviktar....speciellt när det varit så händelserikt och med stora förändringar.

Nu ska jag i alla fall väcka mina barn och sen är det dags att få oss alla klara gör en ny skoldag och nya utmaningar!

Hej så länge!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback