Lördag!

Har ni sovit gott?
Själv sov jag som en klubbad säl hela natten. Det var riktigt skönt. Morgonen har bestått av frukostbestyr och en snabbtitt in till grannen som fyller 30 idag.
Hon ville inte firas ordentligt och inga "surprises" var välkomna. Men självklart kunde jag inte låta henne komma undan helt! :-P
Så detta fick hon av oss:

Detta har lätt varit morgonens höjdpunkt. Speciellt då flickorna bara tjafsar och bråkar med varandra. Och nu ligger den lilla och surar i sin säng och tycker jag är elak.
Allt för att hon vill åka till stan och inhandla en present. Jag kan åka med henne, men inte gå med henne, så sa att gon måste prata med Juliette om vad hon vill köpa då hon kan få hjälp av henne utan atg det tar för lång tid...med tanke på att de bara bråkar vill jag inte släppa dem i butiker för lång stund ensamma.
Men istället börjar den lilla vrånga sig, sparka efter sin syster och säga att gon inte tänker åka.
Okey...hon behöver inte. ..så sa det. Då blir hon arg för det. Börjar skrika och gråta och sen hota med att riva sönder sina pengar. Så sa att det är bättee vi struntar i det så får hon fråga sin pappa om han kan åka med istället!
Så nu kollar Juliette om någon av hennes vänner vill åka med så gon slipper gå själv och Emilia surar på sitt rum och helt plötsligt är jag den elaka för att hon inte får bete sig hur som helst! *ungar*
Och själv....ja jag sitter här och önskar detta hade gått smidigare så jag kunde passat på att köpa mina vinterskor medans flickorna köper present. Men nope...går inte riktigt som jag ville denna gången heller. :'(
Jaja...får väl se fram emot den där slappardagen i soffan istället...bara synd jag hann byta om och göra mig iordning. Fast det går ju rätt snabbt och hoppa i pyjamasen igen och bara strunta i allting!
Önskar man slapp fira den här förbannade födelsedagen helt. Ställer ju bara till med problem och bråk ändå...som vanligt när något handlar om mig. *känner mig negativ idag*
Hoppas ni alla får en fin fin dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback