En okey dag!

Varit på jobbet och där tagit brödet på morgonen samt lagt ny order inför imorgon.

Tänkte fel angående semeltårtan vi har på annons så beställde ingen tills idag...nu vet jag hur det ligger till så tills imorgon är det förbeställt! 😉
Sen har jag tagit kassan åt en kille (som hade annat att göra), fyllt på bake-of:en, räknat all vår "nya" inredning, exponerat Merci askar samt spaghetti och så har jag hjälpt de anställda att få upp de nya prislapparna för veckans annonsvaror.
Och imorgon är det ju fettisdagen vilket innebär att jag fick lägga en megaorder på semlor. Så beställde hela 50 lådor. De har 7 kartobger i varje låda vilket är totalt 350 kartonger med semlor. Och eftersom varje kartong innehåller 3 stycken semlor så kommer det en leverans imorgon bitti med hela 1050 stycken semlor! DET är många semlor det! 😜
Ska bli intressant att se om vi säljer alltihopa! 😆
Själv är jag extra kylansvarig imorgon. Det innebär att utöver brödleverans och brödorder så ansvarar jag för semlorna. Att kylen aldrig är tom på semlor. Jag har en känsla av att jag kommer ha att göra imorgon! 😆
Frågan är om jag är trött på att se semlor när jag kommer hem?
Kommer dock bli sen hem och när jag väl är hemma blir det att fixa semlor till familjen som de kan gotta sig med! ❤ 
🌟 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
Men idag...ja jag jobbade. Missade bussen hem så fick stå ute och vänta i 20min på nästa. Det var ingen höjdare för idag är det banne mig kallt ute. 😨
Men hem kom jag, om än lite kall men det överlever man. 
Väl hemma blev det att tömma och plocka i diskmaskinen. Vika och lägga in ren tvätt. Fylla på toapapper. Rengöra bord, bänkar och spis. Vara med Emilia när hon gjorde matteläxan. Prata med alla barnen om deras dag. Packa upp lunchpåsen. Kolla dagens post. Fått i tjejerna kvällsmat. Prata lite med maken om hans dag. Och nu har jag precis fått mig en kopp kaffe och sitter i lugnet och försöker varva ner lite innan det är dags att krypa i säng. ☺
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ja...det var min dag, hittills, hur var er dag?

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback