Jösses!

Hur i helskotta hinner människor med allt som måste göras?

Kom hem ca 17.40 från jobbet, och hämtat Emilia på fritids. Fika med bästa Malin, fixa med papper, skriva upp veckans sysslolista samt de nya telefonnummrena, letat papper, hämtat paket, kollat posten, packat gympakläder, hängt upp blöta kläder, ställt skor på tork. Gått igenom veckobok och en snabbkoll på lilltjejens läxor. Och nu är hon nattad och allt är klart. 
Vad återstår? Jo...att faktiskt läsa och göra läxorna med lilltjejen, tvätt, disk, dusch, matlåda och övriga sysslor.
Skulle behöva skriva det sista på ett arbete, en sista grej till pärmen (som det är möte angående imorgon) och till råga på allt har jag fortfarande en dundrande huvudvärk och är skittrött!
Vill bara gå och sova och detta får mig att fundera över hur alla andra människor hinner med allting???
Och vad i helskotta gör jag för fel när jag inte får tiden att räcka till??
Jag går liksom hemifrån 7 på morgonen och kommer hem ca 17.30.  Utom torsdagar då jag går 7 och kommer hem mellan 20.30-21. Och fredagar då jag faktiskt är hemma redan vid 15-15.30 tiden...har ju då i alla fall ca 3-4 timmar efter jobbet, innnan jag måste sova, och ändå räcker inte tiden till!?!?! 😥😦😟😲😩😪😔😓😫
Nä! Inte gör detta saken bättre. Så lika bra att sluta skriva och fixa lite nyttiga saker här hemma. De försvinner inte av sig själv!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback