Dagarna går fort.


Då var det redan torsdag och den här veckan bara sprang iväg trots att man inte direkt haft mycket att göra. Men det är skönt. För varje vecka som försvinner är vi några steg närmare sommarlovet. Barnen längtar så efter sommar, ledigt, sol, värme och bad! ❤ 
Men när man kollar ut så funderar man om sommarvärmen kommer?

Igår blev jag påmind om att det är valborg på lördag, egentligen visste jag det men tänkte inte på det då ingen av barnen direkt är intresserade av att kolla någon brasa i år.
Är nog hög tid för mig att inse att barnen börjar bli stora, inse att de flesta av dem inte ens är barn längre. 😭
Och det är kanske dags att hitta andra, mer ålders anpassade, familjeaktiviteter än att följa strömmen och göra allt det där som man bör, ska eller bara måste!? Är nog dags att sluta följa all hets kring allting och hitta en bättre balans som funkar för alla. 😃
Så hur är det för er på lördag, ska ni iväg och se majbrasa?
Vi gör det ju uppenbarligen inte utan istället har jag planerat att vi har en valborgsgrillning här hemma och har det allmänt mysigt. Fördelen med att ha grillen under tak....vädret spelar ingen roll och vi kan lika gärna sitta inne och äta. 😉

Idag ska det fixas lite ärenden. En road trip med maken för att köpa luftspray (så vi kan blåsa rent dotterns dator), planteringsjord, lite annat billigt och bra att ha inne på Netto.
Ska även få barnen att städa sina rum, torsdag = tråkig städdag. 😂
Sen är planen att åka in till stan för att köpa skor till liten samt kolla in den nya gallerian! ☺
Ska väl även passa på att leta present till vännernas dotter då hon fyller nästa fredag och har kalas. *spännande*
Annars har jag inga planer direkt, så blir det vanliga med plock och städ hemma. Kanske får en chans att fixa min cykel också...saknar att cykla enormt mycket! 

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisbeth Falk

Bara att inse att de växer......jag ska kolla brasan.....från min altan. =) <3 <3 <3

Svar: Jo visst är det så.
Gött. ❤
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback