Lunch!

Nu har maken och jag precis ätit lunch. Idag på menyn stod det filégryta med tagliatelle och lite skivad gurka. Samt ett glas mjölk till! 

Starkt men fruktansvärt gott och väldigt smakrikt! 😆

Finns t.om mat kvar till någon av ungarna när de kommer hem...är alltid någon av dem som inte ätit skomaten...varje dag är det samma visa.
Vi har länge funderat över hur skolmaten i dag är då barnen alltid hittar fel på den!?
Samtidigt som jag tycker det är skit dåligt att skolorna serverar så dålig mat att eleverna inte vill äta.
Kan också vara så att mina barn är väldigt kräsna, men de är nog bara vana vid väldigt smakrik mat som är ordentligt tillagad. Vilket tyvärr verkar vara det som är sämst i skolan...själva tillagningen...eller snarare bristen på tillagningen! 😕

Oavsett så såg jag precis att nyheter24.se har uppmärksammat detta och "skapat" ett sätt för alla att kunna lämna sina åsikter. Så detta ska jag lätt rekommendera till mina barn. Och även till alla er! 
Så använd kameran på era mobiler, fota och lägg upp med #Skolmatskollen och dela med er av just era bilder, åsikter, tankar och upplevelser! 😃

Här kan ni läsa mer:

http://nyheter24.se/skolmatskollen/837372-elever-ratt-bra-lunch-lanserar-skolmatskollen
👍✌👌
Nu ska jag ta och vila en liten stund innan Emilia kommer hem. Blev fruktansvärt trött efter maten. 😴
Sen måste jag göra mig iordning för en tur till stan för lite koll och "shopping"!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

såg riktigt gott ut

Svar: Det var riktigt gott. Med smak av curry, sambal oelek salt och peppar
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback