Tidig morgon

Trots att det är lördag och jag hade kunnat sova hur länge som helt (nästan) så var jag uppe tidigt. Vaknade nämligen när maken gick upp vid 5.45. 

Det beror på att man är ovan vid att han går upp före en själv, men de kommande dagarna har han ett stoppjobb på Gruvön så det kommer bli några tidiga mornar och jag har väl vant mig lagom tills det är över. 😂

Men det är lugnt. Jag är rätt van vid att vakna tidigt och jag vlir varken tröttare av det eller piggare av att sova länge. Ända tråkiga är att dagarna blir så långa, speciellt dagar som denna när man är ledig och vädret ute är så grått och fruktansvärt trist. 😕

Men men...vi kommer nog på något att fördriva tiden med oavsett. 
Men först en lugn morgon med mitt kaffe i soffan ☕. Emilia startar sin morgon med ett äpple framför barnkanalen. ❤ Mitt lilla barn som alltid är hungrig direkt på morgonen....och gärna varje halvtimme hela dagarna sen också! 😂
Juliette ligger säkert i sin säng och glor på Youtube på det ena videoklippet efter det andra, gärna om smink och kläder mm. 
Jag tror min dotter börjar bli riktigt stor! ❤ 

Igår bakade ju jag och Emilia en kladdkaka. Tyvärr var den inte klar på långa vägar...trots att stickan var nästan torr när jag kollade.
Visst den gick att äta och den smakade kladdkaka. Men den var alldeles för rinnig för vår smak. 😕
Men Claes vart ju glad när de kom och hämtade BeccaBud för han älskar rinnig kladdkaka. Och för honom var den nästan för...fast! 😂

Själv börjar jag inse att jag mest bakar och lagar mat för att jag måste nu för tiden. Har inte riktigt glädjen kvar i det längre.
Speciellt när det kommer till tårtor. Jag har lagt ner så mycket tid och arbete och har därmed även tyckt det varit roligt. Men på senare tid har jag tröttnat. Jag hittar inte inspirationen eller lusten längre. Så har börjat fundera lite på att göra mig av med allting och strunta i det hela och sen återgå till hederliga gamla gräddtårtor med vaniljkräm och banan! Eller ännu bättre...köpa färdiga eller beställa av andra! 😂😉

Samma sak gäller min gamla hobby med scrapbooking. Har inte använt något av det på nästan 2 år. Inte ens för att pyssla kort till födelsedagar mm...
Så de sakerna funderar jag också på att rensa ur och sälja av. Varför ha pysselsaker om man ändå inte pysslar ...alls?

Är ju ingen större idé att ha saker som bara tar en massa plats och samlar damm. 😕
Men samtidigt funderar man ju en gång extra för tänk om jag blir sugen på att fortsätta? 
Då har jag ju inget kvar... *suck*
Vet verkligen inte hur jag ska göra...men tråkigt med flera lådor fulla med saker som bara...finns....existerar....men inte används!

Nä. Stå på loppis och bara sälja allt som ligger och tar plats vore underbart! 😉
För orka lägga ut annonser med folk som vara strular med hämtning mm...det kan kvitta!
Men nu fortsätta med mitt kaffe och den fundera lite över vad man ska göra denna gråa dag!?

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback