Vilat

Fick lite vila förut innan liten kom hem, jag t.om somnade en stund på soffan. Det var skönt men tyvärr hjälpte det inte mot huvudvärken och jag hade fortfarande feber när jag vaknade trots panodilen jag tog. 💊


Så varken mat, mer vatten, panodil eller sömn hjälpte. 😕
Så testade ett mellanmål och en mugg kaffe.. .hjälpte inte heller...men tog mig i kragen och följde med son och make till stadium outlet (sonen behöver nya skor-men han hittade inga), tänkte att lite frisk luft kan inte skada. Mådde dock varken bättre eller sämre när vi kom hem. Så det skadade ju i alla fall inte. 😂

Väl hemma tog jag disken och sen tog jag en panodil till och slappade i soffa en stund. Känner mig sååå trött och så fruktansvärt sliten. Men jag blir rastlös på samma gång. Men den panodilen hjälpte lite mer...inte mot huvudvärken men tog det sista av febern. 
Så jag tog på mig vristvikterna och ställde mig på löpbandet, inte för att springa och inte direkt powewalk heller...utan bara promenera i öagom tempo. Skönt att få ut allt. Skönt att ha hög musik i örat och bara få vara en stund. Så skönt att gå där och få...tänka... 😉

30min senare trodde jag att jag skulle trilla ihop. Mådde verkligen inget vidare så valde att avsluta och få lilltjejen in i duschen, i henne kvällsmat och läsa läxan. Sen fick maken faktislt ta över och natta henne så jag själv kunde ta en dusch! *välbehövligt*
Och nu sitter jag i soffan, mår som förut, och funderar över kvällsmat...?
Någon mer panodil blir det inte än på i alla fall 2 timmar. 😴

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback