Lång fredag.

Dagen har varit lång, men ändå bra. Becca vaknade mellan 7-8, glad som en sångfågel. 😍
Vi åt frukost strax därefter och sen gjorde vi oss iordning för dagen.
Medans alla tjejer kollade Barbie på datorn passade jag på att rensa, rengöra och ändra i kylskåpet (bara frysen kvar när skolorna har börjat). Så skönt att ha det gjort igen!
Sen blev det modevisning av Emilia, dock väldigt mycket förberedelser för en väldigt kort modevisning då hon inte hann mer än till trappgrinden så "fegade hon ut". Mammas lilla blyga tjej. ❤😘

Sen lite lek och bus med Becca innan det var dags att lägga henne för middagssovning, dock var hon lite övertrött så hon hade lite svårt att komma till ro och somnade inte förrän efter 30min och sov sen bara en halvtimme.
Då var det en torr blöja och kläder på innam vi tog en promenad till bussen för att åka till Ica och handla. Becca var jätte snäll och Emilia var så hjälpsam! ❤

När maken hämtade oss på Ica så ringde jag Juliette så hon kunde öppna altanen och starta fritösen. Alla var såååå hungriga så orkade inte vänta. 😂
Väl hemma fick ci höra att feitösen började brinna. Juliette hade blivit eädd och visste inte vad hon skulle göra så villen tur att Theodor var hemma för han ryckte ur den och "slängde ut den"! 👏
Så istället för att få goda friterade pommes till dagens hemmagjorda hamburgertallrik blev det äckliga, mjuka o ugnen. 😢
Men men. Medans ugnen värmdes upp så fick jag jätte bra hjälp med att packa in varor av Theodor så det fick snabbt att komma igång med maten! *gött*

Mätt, belåtna och redo för mer lek och bus! 😃

Framemot 16-tiden började Becca bli jätte trött så vi busade en bra stund inne medans regnet bara öste ner ute.
Sen fick det bli mysstund med henne, då hon gillar tv och tecknat så tänkte jag att det är ett bra sätt att hålla henne nöjd och vaken! 😉
Så salta skruvar och hitta nemo...fredagen är räddad! 😂❤😘😍

Sen blev det mer lek en stund innan blöjbyte, tandborstning, krammys och sängen. Hon somnade relativt snabbt (trött var hon), och jag själv var vrålhungrig.
Med besvikelsen över fritösen så fick det bli pommestallrik från YallaYalla till kvällsmat....såååå gott!
Och dags för mys med barnen, Theodor fick välja film så det blev Now You See Me 2. Och Emilia fick välja tilltugg så ostbillar är givet. Fick allt bli chips med. 😉

Trött var jag sen, efter lång dag, en lång vecka så var jag inget gosig alls. Så när maken försökte kramas lite så snäsde jag. *skäms* 😳
Men ibland är jag trött och just nu är jag just det, riktigt TRÖTT! 😴
Så istället för mys med älsklingen blev det dator för hans del och jag...jag somnade på soffan framför tv:n tills jan väckte mig vid 00.40 inatt...då sov jag vidare i sängen (efter lite chips och tandvård). 😂

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback