Lite bättre...

...har dagen varit än gårdagen. Inte lika bra som den skulle kunna vara, men bättre så det är ett steg åt rätt håll i alla fall. 😉
Förmiddagen spenderades hemma och mestadels inomhus då det var så blött och kyligt ute.
Liten ville inte äta någon frukost så det fick bli välling idag med.
Sen till lunch blev det stekt lax med färskpotatis och chili cremé fraishe. Och så grönsaker till detta.

Tyvärr åt inte liten nästan någonting. Gav henne en halv potatis och en tredjedels laxfilé, några gurkbitar, lite paprika och majs...inte ens hälften av detta åt hon upp innan det slog bakut och hon började skrika och gråta vid matbordet.
Så ja...inget roligt att bråka med henne så fick bli välling och middagssovning istället. Tvärdäckade denna dag också...och sov sen i 1,5 timme innan jag väckte henne.

Eftermiddagen spenderades med i alla fall en långpromenad och pokémonjakt, mellanmål vid Universitetet innan vi fortsatte promenaden mot centrum. Där blev det inköp av lite mjölk och glass så barnen hade lite gott att njuta av på hemvägen. En liten muta till vår vrånga BeccaBus. 😍😂😉

Glass överallt och lugn i ca 10min! *underbart*

Väl hemma tog Emilia med sig Becca ut till lekplatsen på gården för lite picknick och lek...dock fick de avsluta efter 20min då liten rymde från Emilia hela tiden, så hon fick vara med mig på altanen ostället och Emilia spelade fotboll med kompisar.

Resten av eftermiddagen har varit halvgnällig, inte lika illa som gårdagen, men hon är inte lika glad som hon brukar.
När Andreas kom hem så blev det lite tv och prat innan jag tog ännu en promenad (bara till Konsum för inköp av mer ägg) innan jag duschade och gjorde Becca iordning för natten.
Nu ligger hon (har inte somnat rikigt ännu utan ligger och ropar på Emilia), jag har fixat med disken och lagat kvällsmat till oss andra...stekt ägg och potatis. *mumma*

Och nu är vi mätta och belåtna och Emilia har kommit i säng hon med.
Så vara Juliette kommer hem, maken duschar och gör sig klar så får det lätt bli en panodil och sängen för min del! *välbehövligt*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback