Lördagsbesök.

Ja som ni vet så skulle vi få besök idag. Den personen som kom var flickornas farfar. Vi har inte direkt någon kontakt (eller ja Juliette messar och ringer honom mellan varven) så blev lite förvånad när han skulle komma på besök. Helt "out of the blue". Speciellt då vi har varit tillsammans i 15år och jag har träffat honom en gång på alla dessa år.
Men idag kom han, han pratar om att komma tillbaka under hösten med sin kusin och stanna en natt. Jag hoppas han gör det då flickorna uppskattar det mycket och vore kul att lära känna honom. ☺
Jag skulle lägga in en bild på honom med tjejerna, men måste blivit något fel då jag fortfarande inte (efter 3 timmar) fått bilderna....
Så ni får nöja er med en bild på det supergulliga godiset han köpte med till flickorna. Såååå passande! 😁

När han ändå kom kände jag att jag kunde bjuda på mat. Och som ni redan vet blev det indiskt idag.
Vi har lagat det tidigare (men fuskvarianten) och idag gjorde jag den på riktigt.
Nyfikna? 😉
Tikka Masala kyckling med ris och sallad. Jag lovar att ni ska få receptet på detta för FY SJUTTON VAD GOTT DET VAR! 😃
Men ni får vänta tills imorgon för min energi för idag är slut! 😴

Efter maten fixade jag med disken, sopor, avdukning och bordstorkning samt fixade jag 4 matlådor av det som blev kvar. Jupp! Lagar mat till ett helt kompani som vanligt. 😂
Sen satt vi på altanen, tog en kortare promenad, satt mer på altanen och bara njöt av solen innan maken och tjejerna körde honom till tåget.
Jag själv stannade hemma och fixade lite. Och så fort de kom tillbaka kläddd jag om och drog ut på en powerwalk. Ttcärr blev det ingen lång ikväll utan får nöja mig med 3,6km!

Väl hemma blev det en renande, uppfräschande och var dusch för att få känna mig som folk igen...folk som jag tillåter att sitta i soffan. 😜

Sen blev det att ta disken ännu en gång. Fy f-n vad disk det blir vissa dagar. Ibland vill jag bara skita i det. Det tar ju aldrig slut ändå. 😉
Gjorde även fler matlådor (av pannkakorna som blev kvar efter brunchen denna förmiddag...2 till mig, 1 till maken plus ca 10 extra kvar i kylen ifall barnen vill äta kalla eller så).

Under den här stunden (som det tog att duscha och ta disken) så tjafsar tjejerna som vara den. Inget ovanligt, men det går mig på nerverna mellan varven.
Trodde min powerwalk skulle vara tillräcklig för att koppla bort tankarna och få tillräckligt med andrum för att inte vilja slita mitt hår över dem...meeeeen...NEJ! 😧

Så kort och gott...jag har gjort mitt idag!
Tjejerna ska jag skicka ut från vardagsrummet så jag kan slå ner röven i soffan, glo lite på tv eller liknande tillsammans med godisskålen. Det är jag nog värd nu tycker jag! 😜

Nu önskar jag er alla en underbar lördagskväll!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback