Mat & Serie

Ja de sista två veckorna har jag inte skrivit någonting. Har haft en "dålig" period och inte varit på humör. Och eftersom jag inte gjort någonting förutom att laga massa mat och kollat på alla avsnitt av serien Lost...så ja...varför skrova överhuvudtaget? 😂

Maten...ja den har varierat. Men måste erkänna att jag har så fruktansvärt dålig fantasi så ska bli skönt att barnen återgår till skolan så man kan äta sån där udda mat som de inte vill ha! 😂

Men tills dess är det enkel mat som barnen helst vill ha och som ni ser har det varit:
✔Fiskpanett med potatis, remouladsås och rårivna morötter.
✔Tacosubs med alla dess tillbehör.
✔Pastasallad med kassler.
✔Lasagnette med sallad och gurka.
✔Köttbullar med makaroner.
✔Chicken Nuggets med ris och currysås.
✔Fiskbullar i dillsås med potatis, ärtor och rårivna morötter.
✔Grillad kotlett med potatisgratäng, sallad och grillad majs.
✔Het filégryta med tagliatelle, kokta morötter och ärtor.
✔Hemmagjord hamburgare med bröd. Jag provade chilisås och smörgåsgurka i min tillsammans med dressing, ost och sallad. Såååååå gott!
✔Stekt falukorv med stuvade makaroner och rårivna morötter.
✔Köttfärs & Baconsås med tagliatelle, majs och fetaost.
✔Fiskgratäng med rårivna morötter och ärtor.
✔Pizza med mozarella, paprika & pesto samt salami.
Och på dagens meny stod det:
✔Snabb chiligryta med tortillachips, gräddfil, gurka och isbergssallad.
Barnen gillade det inte. Vi vuxna var inte helt övertygade. Men det var inte äckligt. Nästa gång måste jag dock prova att göra en riktig chiligryta àla texas stil! *slurp*

Utöver detta har jag haft det väldigt lugnt. Fick även njuta av barnpassning av min söta gudson. Så vi passade på att plocka lite hallon och njuta av dessa på altantrappen. En liten cykeltur, varma mackor till kvällsmat och så film och chips på kvällen! ❤

Fick en så fin blomma och sååååå jäkla god choklad, av Malin som tack för barnpassningen. Vaddå himmelriket!? 😃😆
Som jag skrev så behövde du verkligen inte. Men TACK fina du för den superfina blomman och denna ljuvliga choklad. *vattnas i munnen* 😜😘😍❤

Ja ni. Utöver detta har de sista två dagarna gått i rensningens tecken. Ungarna storrensar och jag ska göra dem sällskap. Sååå skönt med lite mer "andrum" så man får plats för nya grejor. 😉😂
Men mest gött att barnen tar ansvar för det. Nu ska bara jag bli av med alla kläder och saker med. 😧 😨

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback