Mys tid!

Morgonen var väldigt lugn trots att jag vaknade skittidigt, hade svårt att somna om OCH var jätte hungrig.

Men efter 1,5 timme lyckades jag somna om trots allt och blev sen väckt vid 6.45 av barnens kackel i hallen. ❤

Blev lite kaffe, tv och spel på mobilen samt frukostförberedelser innan dagens avsnitt av Selmas saga äntligen började. 
Efter det blev det att öppna kalendrarna och sen frukost! 😀

Efter frukodt var det disk och torka rent i köket innan kläder åkte på och jag tog en halv kylig morgon promenad till Konsum för att köpa grädde till dagens godis tillverkning.

Väl hemma igen blev det att påbörja detta, dock ville inte lilltjejen vara med längre så det blev bara jag och stora dottern. Men det är mysigt det också! ❤ 

Först ut var det att göra smeten till Mariannetryfflarna, och medans den sen srod på kylning så kokade vi chokladfudge. Dock stelnade den så himla snabbt så vi fick inte så många som faktiskt är fina. 😂
Men det struntar jag i för det enda vi egentligen bryr oss om är smaken och den är gudomlig. 
Den stora frågan är om vi lyckas låta bli dem fram till julafton?? 😂😂😂

Sen fick vi dock ta en paus för att fixa lunchen, så sonen hinner äta innan han drar till skatehallen. På menyn idag stod det korvstroganoff med ris (eller ja pasta till mig så vi hade mindre ris kvar än jag trodde). Och vi lyckades även få lite matlådor. *sååå gött*


Disk, avtorkning och lite luft innan det var dags att fixa rocky road och rulla marianmetryfflarna. 
Nu är allt detta klart och står i kylen för att stelna till ordentligt innan det ska packas in. 

Så nu funderar jag på om jag ska ta en powerwalk en stund (medans solen fortfarande skiner) eller om jag ska invänta diskmaskinen och ta itu med detta först!?

Inte lätt med alla dessa svåra val. 😉

Fast helst av allt vill jag ta en powerwalk eller göra mer godis...dock får det sistnämnda vänta tills vi handlat då vi saknar lite ingredienser och tillbehör. 😂

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback