Så slutkörd...

...i hela ryggen. Vet ärligt inte hur mycket mer jag klarar av att ta. Men oavsett så är det bara att klistra på ett leende och bita ihop så ingen annan behöver känna av hur illa det egentligen är. Det är ju snart jul, den absolut bästa, finaste och mysigaste tiden på hela året. Det hag längtar till mest hela året. Så inget, absolut INGET får "förstöra" det. 😉


Men har i alla fall fått en hel del gjort. Som ni redan vet så kokade jag knäck i morse. Sen fick det bli frukost (magen knorrade rejält). Efter frukosten blev det att koka en sats med chokladfudge och denna gången blev den perfekt! Så förbaskat god att jag var tvungen att ställa mig vid spisen och koka en omgång till (allt för att jag inte skulle kunna stå vid kylen och äta). 😂

Medans de stod på kylning passade jag på att plocka i knäcken i en form och plast. Sen var det bara att packa in all chokladfudge...några fick inte plats så de åkte ner i magen. 😂😀


Kände sen att jag lika gärna kunde fortsätta med köket, så fixade med disken och torkade rent innan jag bakade de traditionella pepparkakshjärtana med barnens namn. En deg räckte till 6st plus en helt okey klump (till Theodor att stoppa i magen).
Sen torka rent bordet efter mig, dra igång ugnen, en snabb promenad till direkten innan det blev att grädda pepparkakorna och sen ÄNTLIGEN lunch!

Efter lunchen var det dags att dekorera pepparkakorna innan Emilia och Juliette kom från skolan. 

De blev glatt överraskade av pepparkakorna, då jag hade sagt att jag kanske inte gör några i år. 😉

Få i Emilia mellanmål och få henne att städa sitt rum. 

Medans tjejerna städade så passade jag på att packa in våra "julklappar" till deras lärare. 
Inget märkvärdigt men de får i alla fall snå strutar med lite gott i. 💕

Slänga på lite kaffe, slå in den sista julklappen till David och detta innebär att jag nu är HELT KLAR med alla julklappar och inslagning. 😀

En kopp kaffe och små tölande med bästa Claes innan det blev em promenad till bussen med Emilia för att åka till Netto.
Handla där, bli hämtad av maken, hem och packa in varorna för att sen hjälpa barnen med extra julklappar de själva vill ge våra nära. 
Klockan tickar på fort så blev att hänga upp pepparkakorna i kökslampan.

Sen tog jag mig en kortare kvällspromenad till Konsum och tillbaka för inköp av nougat.
Väl hemma blev det att hjälpa Juliette att färga sitt hår.

Sen samtal med hemmet angående julplaneringen innan jag äntligen hade tid att äta lite kvällsmat, fick sällskap av Emilia.

Sen få henne klar för natten, läsa vår kvällssaga och natta henne. 
Ut med sopor, plocka undan, och skulle egentligen göra nougattoppar men känner att jag inte orkar stå mer idag...så de får helt enkelt vänta tills imorgon!
Mitt huvud är trött, kroppen gör skit ont så istället för att göra mer idag orkade jag knappt byta om och ta mig ner för trappen. 
Men nu ligger jag i sängen, skriver till er och slötittar på tv:n. Vill nog egentligen sova, men har huvudvärk och det är kansle lite tidigt att sova redan!? 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback