Vaddå klubbad!?

Då jag var så trött i hela kroppen igår kväll kröp jag ner i sängen redan vid 20.30. Planen var att slötitta på tv och bara låta ryggen räta ut sig. 

Men ibland blir det inte som man har planerat så istället tvärdäckade jag och sov innan 21 och INNAN maken kom ner för natten. 😯
Visst, sen vaknade jag mellan 2-2.30 inatt och hade lite svårt att somna om. Men det gick tillslut...för att sen vakna igen vid 4.30 men somnade om lika fort och sov sen tills klockan ringde. 😁

Imorse var jag fortfarande skit trött så massor med kaffe, väcka barn, frukost, koka nougattryffel samt smet till nougattoppar, och sen se dagens avsnitt av Selmas Saga innan tjejerna gick till skolan och jag själv spritsade ut nougattopparna.

Sen gjorde jag mig iordning och tog en morgonpromenad redan vid 8.10 tiden var jag ute.
Skulle dock bara till Konsum för att köpa bröd men tog en lång promenad och var inte tillbaka förrän över en timme senare. 😂

När jag var hemma igen fick det lov att bli frukost för min del. Den frukosten var riktigt efterlängtad! 🍴

Sen fixa med listor och evolva massa pokemons på mobilen innan jag började småplocka hemma, tvätta en maskin med makens arbetskläder, tömma och plocka i diskmaskinen. 
Sen kom jag inte längre innan klockan blev ca 11 och jag fick överraskningsbesök av David. ❤
Han hade 3 kompisar med sig och de blev kvar i nästan 3 timmar. 
Under den tiden kom tjejerna hem, drack en mugg kaffe med David, rullade nougatbollar och doppade i vit choklad, fixade lunch till tjejerna och gjorde egen pepparkakskrydda för att sen baka en mjuk pepparkaka med lingonsylt och dekorera med kristyr och snöflingor. *slurp*

Sen fixa med mer disk, städa vardagsrummet och detta gjorde att jag ÄNTLIGEN kunde stoppa julklapparna under granen. *såååå mysigt*

Sen fortsätta med att städa badrummet, duschrummet, hall uppe, hall nere, sovrum och köket. 

Ut med alla sopor, få flickorna att plocka undan på sina rum och sen var klockan redan 15 så dammsuga hela lägenheten och sen blev det ÄNTLIGEN lunch för mig och maken (och Theodor som precis kom hem från skolan).
Den maten satt riktigt fint i magen! *hungrig som en varg*

Sen plocka undan, innan Malin och Benyamin kom på fika. Ja Zion var också med. 
Denna fika bjöd jag in dem på för att ge Benyamin sin julklapp. Hade allt en till fina Malin med. ❤
Och jag fick sååå fin pläd och underbara doftstrån med vanilj av fina Benyamin. TACK! 😍❤ *love it*

Klockan blev snabbt 18 och besöket gick hem. Jag dukade undan, sorterade tvätt, hängde ännu en maskin med makens andra arbetskläder och satte igån en ny maskin för att sen klä mig för en kortare kvällspromenad. Blev dock över en timme... 😂😂😂

Blåsigt och kallt men sååå folktomt och stilla ute så det var ändå riktigt skönt att bara vara en stund.

När jag kom hem blev det att tömma och plocka i diskmaskinen igen och äta en smörgås...var visst hungrig igen. 
Och nu skriver jag till er, men inser att maskinen med tvätt nog är klar så borde gå och hänga upp den för att köra igång en ny och sen kanske, men bara kanske, får jag lite tid över för en härlig dusch och nattkläder. Dock vill jag bara bli mjuk i kroppen, få bort dessa hemska smärtor och sova...sova, sova, sova. 
Men det får bli sen! 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback