Lördagsmorgon.

Och ute är det grått, blåsigt och snöar. 😑

Jag gillar snö och vinter. Men den är som bäst när det kommit massor av snö, den ligger sen kvar hela vintern och solen skiner så dagarna blir ljusare och roligare. Det här mörka kan kvitta för min del. 
Extra tråkigt är denna mörka vinter efter en mörk och dyster höst. Så nu längtar jag faktiskt eftwr våren och ljuset. 
Denna morgon är det så tyst och skönt här hemma, peppar peppar, då stora tjejen är i sitt rum, sonen sover, maken sitter vid datorn och lilltjejen spelar på sin mobil i sitt rum. Så själv sitter jag i soffan med kaffemuggen och funderar över dagen.
När Emilia fyllde 9 fick hon pengar av oss så hon kunde köpa det hon vill ha själv, tjejerna tycker det är så roligt att få gå lite på stan och janfla själva mellan varven så tyckte det var en bra grej att kombinera presenter och en tur till stan. 
Nu ville hon åka igår, men klockan sprang ivög och vi hade lite fredagsmys så tyckte inte tiden skulle räcka till. Så då vill hon självklart åka idag istället. ❤
Så själv funderar jag över ska vi? Ska vi inte?
Ett riktigt tråkigt väder att gå i stan med isag. Det blåser nästan storm ute och då det snöar och är grått så grumlas synen. 😉
Skälv stannar jag nog helst inne...men är det så att hon verkligen, verkligen vill åka idag så får det bli så! ❤
Igår spmnade jag på soffan och maken väckte mig strax före midnatt, när han inte ville spela mer, och självklart glömde jag ta fram kyckling och kött ur frysen så det får nog bli en sen middag idag!
Gör inget...då kan vi kanske duna lite extra fint, tända lite ljus och mysa tillsammans med barnen ikväll. Och kanske föra en konversation. 😂
Men men...nu dka jag dricka mitt kaffe och fortsätta njuta av tystnaden och lugnet här hemma medans den varar. För snart kommer de vilja ha geukost och då är det kört! 😜
Ciao! 👄 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback