Vårt 2015!

Jag var ju så dålig på att blogga förra året. Och det är så härligt att vara tillbaka men det känns som om man missat en stor del av allting då jag skrev sista gången på min morfars födelsedag den 23 April. Vad jag kan se i alla fall. 😉

Och innan dess var det få inlägg och enbart vid speciella tillfällen. 
Tyvärr blir det nog lätt så då jag nu i efterhand inser att jag ramlade in i en svacka, allt kändes tråkigt i slutet och jag hade (kanske fortfarande har) svårt att ta mig ur det. 
I samma veva märktes det mer och mer vilka ens vänner faktiskt är och vilka som man inte duger alls för och vilka som är extremt falska.
Inser att det säkert beror på mig då jag förändrats som person och insett vad jag värderar mest av allt. 
Men oavsett vad så hör det inte hit. För det var inte alls det jag skulle skriva. Men ville ge en liten förklaring.
Så jag tänkte då att uppdatera er lite om vårt år under 2015. Men vem orkar läsa en hel bok om allting? 
Inte jag heller! 😂
Så en kort beskrivning kanske vore på sin plats och så får ni helt enkelt kolla bilder. Ska försöka att inte överdriva mängden. 😉
⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪⏪
Var på Sandgrundsudden på den årliga gratiskonseren. Top Cats spelade och Juliette ville så klart ha autografer! ❤ 
Sveriges Nationaldag ska så klart firas med tårta! Gottigt var det. Fast Emilia ville inte ha blåbär. ❤
Barnens skolavslutning! Mina älskade fina ungar! Älskar dem mer än livet och skulle göra vad som helst för dem! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Och självklart ska det vara jordgubbstårta på avslutningsdagen. 
Sommarlovet firades så klart även med att spendera eftermiddagen på Parkbadet på deras Beach Party. 
Vi var även barnvakt till världens absolut sötaste lilla guddotter! ❤ 
Mmmm tårta!!!!!
En härlig utekväll tillsammans med en väninna. Tempel var det som gällde och Björn Rosensteöm! Oförglömlig kväll och hade sååå jäkla kul! 😃
En härlig sommardag när man fick äran att passa guddottern. Love it! ❤ 
Semlor kan man aldrig få för mycket av! 😂😉😜
Var inbjudna till dop. Hade svårt att veta vad man skulle ge så pysslade ihop en personlig låda som fylldes med diverse saker. Fin dag för lilla Elin! ❤ 
Fick finnesök från Göteborg i somras! Ostindiefararen kom till Karlstad. Stort och präktigt var det och så underbart att se samt gå ombord med familjen. 
Det var en upplevelse vi alla gillade! 😃
Då storasyster i familjen spenderade ett par veckor på olika mat/bak/pyssel/smink läger så fick Emilia en heldag med mamma. Då blev det båtbuss, skattjakt, minigolf, shopping, korv med bröd lunch, glass och massa roligheter! En underbar dag som jag gärna gör om med mitt lilla hjärta! ❤ 
Orka vänta på att frysen frostas av! 😂
Jag och Juliette tog snabb hjälp av hårfönen! ❤ 
Min allra första tårtbeställning utanför familj/vänner/bekantskap. 
Var sååå nervös när jag skulle lämna ifrån mig den. Men nöjda var de! 😉
Ännu ett kort på min söta guddotter vid ett tillfälle då jag var barnvakt ❤
En bild på en av mina söta gudsöner. Han hhälpte mig laga sambalfilé gryta vid ett tillfälle när jag var barnvakt. ❤Älskade trollunge❤
Smörgåstårta är MUMMA!
En dagstur i skogen med make och dättrar. Åt fika och plockade massa blåbär då de ville att jag skulle baka paj! En härlig dag! ❤
Sonens sommaraktivitet var Parkourläger. Sista dagen var vi där och tittade.  Var riktigt roligt att se vad han lärt sig. Ännu roligare att han tyckte det var riktigt kul och gärna vill fortsätta.
Så bara hoppas på bättre ekonomi så vi får råd.
Ännu en gång var det kvällsöppet på Battentornet. Så vi tog med oss barnen på en lvällstuur dit för att koka. Så fint på kvällen !
En utedag med tjejerna som bestod av lunch och lek på stranden samt frisbeegolf ute vid skutberget. Lång bana så trots att de kämpade på tröttnade de innan vi var klara. ❤
Tog med mig Emilia och spenderade en eftermiddag på Leo's lekland tillsammans med min ena gudson och hans mamma.
Var riktigt kul och kan rekomendera detta ställe. Fräscht, lagom stort och vettiga priser!
Efter alla aktiviteter med tjejerna ville vi göra något med sonen också.
Så vi överraskade honom med en sväng på gokart banan. Jävlar vad roligt vi hade och detta är något vi lätt vill göra fler gånger! 😃
Älskade kladdiga, men ack så söta guddotter! ❤ 
Efter sonens hårda slit med att dela ut reklam och extrema sparande (en unge med bra självdiciplin) så har han äntligen fått ihop tillräckligt för att köpa ny dator. 
Nu ska den bara byggas ihop också! ❤
Årets semestertripp gick till Arsenalen. En heldag med stridsvagnar. Make och son var sååå glada och nöjda. Jag är nöjd av att se dem lysa.
Tjejerna var riktigt nöjda över att få köra mini stridsvagnar. ❤
En härlig dag tillsammans med de bästa!
En annan härlig dag spenderades med gudsonens familj med fiske, bad, lek och grillning.
En jätte mysig utflykt som vi gärna gör fler gånger! 😀
Efter utelek så behöver man bada! Älskade unge vad gudmor älskar dig! 😚 
En utmaning fick jag av en bekant när hon ville att jag skulle göra hennes bröllopstårtor.
Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv!
Det var spännande, roligt, nervöst och frustrerande på samma gång. 
Vet inte om jag gör om det, men de var nöjda med både utseendet och smaken så jag är nöjd med mitt hårda arbete! 😃
Vilken jävla underbar kväll!
Maken och jag köpte biljetter till The Island Festival på Sandgrundsudden. 
Den känslan, det trycket och den hemenskap man kände med alla tusentaös som stod och tryckte och hoppade till David Guettss spelning går inte att beskriva!
Så jävla kul och vi kunde lätt fortsatt hela natten!
Älskade David och Emilia tycker de är coola på bussen ner till stan för shopping! ❤ 
Emilia fick sååå söt tröja från H&M. Love it!
Kladdfia nr 1!
Jösses vad du har stulit en stor bit av mitt hjärta älskade lilla unge! ❤ 
Gudmor finns här för dig så länge du behöver mig. Och mer där till!
När ens guddotter fyller 1 år och man inte får tag på det man vill. Ja då får man göra det själv!
Gudmor gör allt för dig mitt lilla hjärtegryn! 😙😍
När bägge blivit arbetslösa, hyran kostar massor, man har ett (snarare två) par barn och utbildningen äldsta sonen går "kräver" dyr utrustning/tillbehör...ja då får man göra det bästa av situarionen genom att ge en alldeles för tidigt present och julklapp.
Kunde ju inte låta bli att göra det liiiiite extra roligt med inslagningen. Tror t.om David tyckte det var lite roligt! 😉
Har man tråkigt en kväll så kan man ta fula selfies med dottern.
Detta var enda bilden jag kan tänka mig att lägga ut offentligt. 😂
Ett riktigt fynd!
Hittade denna på bakluckeloppisen på I2. Ett kanonfynd som passar perfekt när kylan kommer och även för att höja mysfaktorn här hemma. Love it!
Ännu en tårta! Till vad? Kommer jag inte ihåg! 😂
Men gott är det! 😉
Mina döttrar brås på mig och gillar att baka. Här har de gjort en egen tårta samt att äldsta dottern bakat biskvier med mig för att sen dekorera extra fint! *duktiga tjejer*
Mammas älskade lilla unge! ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ 
Följde med Claes och min guddotter  på en liten roadtrip till Charlottenberg  med lunch, fika och shopping. Var en bra dag med trevligt sällskap och en väldigt kladdig liten tjej i bilen. 😂❤
När maken var till Kristinehamn med yngsta sonen, för inköp av ny mobil, så hittade de min favoritglass på Maxi. Så de var gulliga och köpte med ett gäng hem till mig. Blev så glad och det var såååå jäkla gott! ❤
Men nu är de slut så längtar tills man hittar dem igen! 😉
Hipp Hipp Hurra för vår älskade Theodor på din 14års dag!
Älskar dig såååå! ❤ 
Glad blev han för samlar kniv med indian motiv, norsk läsk och choklad, småpryttlar, höstjacka, pengar, marknadsnougqt och tangentbord. 
🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂🎁🎂
Äntligen lyckades jag få ihop till min efterlängtade Halloween fest med maskerad så klart!
Härligt äcklig mat, extremt vidrig tårta, underbara dekorationer och härligt umgänge!
En toppenkväll jag sent kommer glömma! 😃😉😂😜
När man är barnvakt så kan man även passa på att fixa lekdejt med vänner! 😃
Fars dag ska självklart firas av oss alla vare sig det är biologiskt eller inte. 😃
Vi älskar dig så mycket! ❤😍😙
Då vi var lite trötta på tårtor provade jag ett recept på Bountykladdkaka. Mäktigt men riktigt gott!
Älskade make och far var nöjd med både fika och presenter; som bestod av mjukisbyxor, skittles och ett dagspass inkl resa och mat till Dreamhack! 
Till de som kanske inte vet så är det den stora spelmässan som arrangeras två gånger per år. 😀
Vår lilla Emilia gav upp drömmen om hår lika långt som Rapunzel, tråkigt tycker jag då hon växte med klippningen, men förstår henne då det var så jobbigt för henne med allt trassel. 😂
Men vår lilla tjej känns så stor helt plötsligt! Mitt mammahjärta värker lite ÄVEN om hon fortfarande är minst lika söt! ❤ 
Äldsta sonen David fyller 17år. Jösses vad tiden går fort!
Jag har varit mamma i över 17år, det är halva mitt liv! Hur kunde tiden springa iväg så snabbt!?!?
Han ville ha en riktigt chokladig tårta, självklart fixar mamma det! Och så fick jag chansen att testa shackrutor inuti. Å jag klarade det! 😁😃😀
Och trots att han redan fått present och julklapp för tidigt så ska han ju så klart ha en present på sin födelsedag! 😁
Grattis på din dag älskade "unge"! 🎂🎁🎂🎁
Vi älskar dig såååå! ❤ 
December månad är här!
Julen närmar sig så vi försöker få extra julkänsla med ett besök på Mariebergsskogens årliga julmarknad.
Tittar, åker tåget, fiskedamm, äter korv och dricker julmust, smakar på twistpotatis som är friterad och smaksatt mes sourcream. *SLURP*
Barnen fick självklart träffa tomten och vi köpte lite godis och lax.
Kallt, blåsigt och regnigt var det. Men trots vädret så hade vi en riktigt mysig stund tillsammans med hela familjen. ❤
Luciatåg i skolan nalkas och vi har lätt världens sötaste Lucia och absolut finaste tärnor! ❤ 
Theodor! Du gör mig så stolt över att du vågar vara egen och går din egen väg! ❤ Colaste tärnan på Fröding var lätt du!
Såg plansher på Konsum om Roller Derby på Fröding Arena. Vi kände direkt att detta måste vi kolla på, det ser ju så coolt ut i filmerna så lätt värt ett besök!
Vi fick med oss tjejerna och första matchen var seg och vi förstod inte mycket. 😂
Andra matchen var vi lite varma i kläderna och hängde med fint.
Karlstad förlorade men kämpade hårt. Och detta skulle vi lätt kunna se på igen! 😁
Jullovet är på ingång så Emilia och jag pysslade ihop presenter till hennes två lärare.
De fick lite snögubbesoppa! 😀
Dags för lite advenstfika hos oss. En chans att ge min lilla gudson sin julklapp och en chans att önska de närmaste vännerna (som vi inte firar jul med) en riktigt god jul.
Så passade då på att testa en flasktårta, som cirkulerat på nätet, fast julmust istället för cola. För det är så mycket mer passande till jul och allt. 😃
Svårt? Nä. Men pilligt och frustrerande mellan varven. Vet inte om jag vill göra det igen. Men nu har jag testat och fick samtidigt en ny bild till mitt album och en ny "erfarenhet". 😁
Sista kvällen innan julafton. Det sista ska fixas för att uppfylla barnens alla önskningar.
Vi firar med allt som vi vill och gör det bästa för att hålla barnens tro om Tomten vid liv!
Och själva julafton firas med familjen, och de vänner som blivit som familj, med mat, paket, fika, tillbringar tid tillsammans, familjemys, Kalle Anka på tv och godis i stora lass!
Den bästa högtiden på hela året (förutom barnens födelsedagar) som faktiskt är värd att fira och lägga energi på.
Så till er alla från oss alla, önskar vi er: 
🎅🎅🎅🎅🎅"En Riktigt God Jul!"🎅🎅🎅🎅🎅
Dagen innan nyår tog jag en tur till stan för att kolla priser på grejor till familjens kommande födelsedagar, och vänners födelsedagar, och för att strosa runt och få lite andrum.
Då jag fick nagelvård av maken i julklapp tänkte jag titta in för att kolla om de hade några lediga tider i mitten på det nya året...när allt är öppet som vanligt och åter till vardagen.
Lyllo mig så hade de tid direkt så nappade på det och satte mig för lite lyxig vård! *me like*
Väl hemma blev äldsta dottern lite avis så snäll mamma som hon har tog jag mitt h&m kit och fixade hennes naglar med. Vi var klara vi 23.30 och bägge lika nöjda med sina egna naglar! 😃❤
Nyårsafton är kommen!
De sista 6-9 åren har jag fixat och dolat med inbjudningar till olika nyårsfiranden (utom ett när vi bjöd in oss till ett par vänner), och i år kände jag att jag skiter i det!
Jag orkar inte! 
Varför ska jag orka när man inte får något tillbaka av alla de 30 pers man fixat för genom åren?
Så jag valde att fira denna afton med MIN familj! De som finns där genom alla tråkigheter och glädjestunder! ❤ 
Så vi valde en heldag med temat: Familjen!
Vi fixade all mat tillsammanss, kollade filmer, åt frukost i soffan och mös, spelade sällskapsspel, pratade, skrattade och umgicks med varandra. Vi körde radiostyrd bil ute, släppte upp kinesiska lyktor, skålade in det nya året och kollade på fyrverkerier.
En underbar dag! En underbar kväll! Ett perfekt avslut på ett gammalt år och en perfekt början på det nya! :-)
🎉🎉Så Gott Nytt År Önskar Vi Er Alla! 🎉🎉








Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback