Inget kaffe...

Blev inget kaffe under eftermiddagen, kände att det var alldeles för varmt, även om jag nog hade behövt då jagvhar huvudvärk i dag också.
Istället tog jag itu med ogräset på altanen...även om vi fått mycket mindre efter alla år av rensande samt alla behandlingar med ogräsättiks så kommmer det fortfarande lite.
För att vara ärlig överväger jag skarpt att täcka resten av altanen med sån där nopprig matta...den verkar kväva skiten! 😂

När jag var klar med det så vilade jag i soffan till några fler avsnitt av serien jag försöker se klart. Har inte kollat på den på nästan 2 år och nu har jag inget annat att titta på så tänkte slutföra den trots allt. 😅

När jag kåg där i soffan och kollade med Juliette så hörde vi ett jäkla "kakklande" ute, det visade sig vara fiskmåsungar som gick omkring och förde väsen. Men det roliga var att när vi kom ut i köket för att kolla vad det var som lät så möttes vi av den ena ungen i köket. 😂
Den var då på väg ut till den andra och sen såg man fen knalla runt, kakkla och kolla läget. De såg rätt beslutsamma ut när de gick raka spåret mot en del altaner här ute på gården. 😂
Efter detta stängde vi grinden till våran. De får gärna knata runt och kakla men vill gärna inte ha dem inne i lägenheten. 😉

Sen kom kvällen. Emilia fjorde sig klar för natten och kl 21 sa jag att hon skulle stänga av för att sova.
Jag själv kröp då ner i sängen för att se film nr 2, som visades på tv3. Men ja...ännu en gång somnade jag...så med andra ord får jag försöka få tag på dem och kanske se dem under helgen eller så. För jag ville verkligen se dem! 😧

Jaja..så kan det gå. Och jag är inte förvånad då jag somnar oftare ön vad jag lyckas se en hel film, eller avsnitt...när jag är riktigt trött.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback