Solsken

Blev inget bad med Emilia igår, trots strålande sol ich underbar värme, då tiden inte riktigt räckte till. Delvis var hon jätte sen hem från fritids, och valde då att leka med grannbarnen. Sen väntade vi på en tjej som skull köpa Monster High dockor från Juliette, skönt att vi i alla fall lyckats sälja 14 av 15. 😂
Sen kom Claes på en snabbkaffe och sen dröjde det inte länge förrän maken kom hem och då blev det till Biltema för inköp av ny gräskorg samt delar till bilen. 
Och sen var klockan liksom redan 18.30 och dags för kvällsbestyr samt få Emilia i säng. 
När hon väl låg tog jag itu med den kommande veckans matsedel och påbörjade en inköpslista. Blev inte klar men har i alla fall en bra början och mindre kvar att skriva tills idag!

Och nu sitter jag här med mitt morgonkaffe på balkongen. Solen är på väg upp och jag inser att det kommer bli rätt varmt idag, trots denna småkyla på morgonen.
Men då jag ska jobba ett par timmar idag med så kommer solen stå högt när jag slutar. Så idag ska jag nog ta chansen och frysa på morgonturen till jobbet så jag slipper svettas extremt under arbetstiden samt på hemresan sen...med andra ord kortleggins och linne med en tunn kortärmad topp på kroppen idag! 😆

I eftermiddag har Emilia med sig grannbarnen hem från fritids så då blir det lek innan det är dags för henne att städa sitt rum och jag själv ska passa på att städa det jag inte hunnit ännu innan maken kommer hem. Sen får vi se om man kanske kan få till ett kvällsdopp innan kvällsbestyren kommer...och om vi orkar och barnen vill så klart! 😉
Önskar er alla en super fin dag!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback