Veckan...

...har varit lång med nästan inget att göra då vädret inte direkt har varit på sin bästa sida. 

Men här får ni en liten uppdatering...

Måndag:
Maken jobbade och resten av oss slappade mest hemma. 
Började dock dagen med ett träningspass på min nya "leksak".

Fy fasiken vad jobbigt det var. Trots lätt motstånd och en lugn start så var jag mer död än levande när jag var klar.

Fick bli att stretcha och sen frukost och kaffe. Behövde dock inte kaffet för att vakna för det fixade träningspasset! 😉😂

Blev en del serier via datorn och barnen såg jag knappt röken av förutom till maten. Till lunch åt vi stuvade makaroner med stekt falukorv. Så jäkla gott!!!

På eftermiddagen kom en väninna över och vi disskuterade lördagsplanerna...får se hur man ska göra då vädret sägs vara skit och plus att det lär vara riktigt mycket folk så man kanske inte ens kommer in. Vet inte hur vi ska göra???

Tisdag:
Ingen skillnad denna dag. Fikade med Malin en sväng annars var jag mest inne och fixade lite, såg serie och lagade mat. På menyn idag stod det tortillabröd fyllda med pulled chicken och grönsaker. Lite cremé fraishe och anans salsa!

Ringde även runt och fixade tider på bilverkstan för lagning av vajer och på Ryds för byte av framrutan. Usch....allt jag tänker på är alla pengar som verkligen "flyger" iväg. 😢💸

Onsdag:
Vädret var lite bättre än de tidigare dagarna. Så jag fixade lunchen och dolade hemma. Idag åt vi kassler och ananasgratäng med chilisås och ris.

Och efter maten tog jag med mig Emilia och granntjejen till parkbadet en sväng. Var sååå tråkigt att sitta där ensam. Skulle tagit med en bok men är inte direkt på läshumör heller så det hade nog kvittat.

På kvällen fick vi provskjuta lite pilbåge hos grannen. Deras lilla son var så hjälpsam och gullig! ❤ 




Grattis på din födelsedag "Memil"! 🎂🎁🎉 Hurra, Hurra, Hurra Hurraaaaaa 🎶🎵

Torsdag:
Städade lite hemma, tvättade, skrev inköpslista och påbörjade en ny veckomeny...gick rätt segt så gav upp en stund för att bara vara.
Lagade mat och idag fick det bli panerad och stekt flundra med potatis och remouladsås. Lite rårivna morötter och presdad citron till detta var pricken över i. 😃

Sen ett nytt försök för planering och matsedel...blev klar tillslut med matsedeln i alla fall. Planeringen...ja den går inget bra alls! 😢

Fredag:
Sista arbetsdagen för maken och här hemma började det lugnt med serie och sen få mig klar för dagen. 
Förberedde maten så vi alla skulle kunna äta när vi har tid. Juliette åt och drog sen till PIP med en kompis, jag själv skulle ta med mig Emilia till Välsviken men hon ville stanna hos grannen så jag gick dit själv då.
Veckohandlade och sen kom maken och hämtade mig. Packa in varor för att sen äntligen få mat i magen. På menyn stod det kebab i pita! Så gott!

Sen fixa med disk och göra oss iordning för att avsluta denna tråkvecka på PIP med Emilia. 
Sean Banan var ett självklart mål för vår lilla dotter. Och måste erkänna att det var inte så "tråkigt" att kolla på! 





Sen skulle vi se Markoolio, men vädret var piss, Juliettes kompis drog hem och flickorna frös och ville bara åka hem. 😕
Så vi köpte sockervadd till dem och drog sen hem.

Onepice på för att få upp värmen för insåg att det inte bara var tjejerna som frös. 😂


Så vi valde att mysa ner oss i soffan med snacks och en film. Eller ja...jag och tjejerna såg film för maken däckade.

Flickorna var nog rätt trötta för efter filmen gick de självmant och la sig. Jag själv zappade på tv:n för att hålla mig vaken tills Theodor skulle komma hem efter PIP. Men som vanligt gick det mest "skit" på dumburken....
Men Theodor fick skjuts med en kompis så han kom hem tidigare än jag väntade mig. ❤
Så för min del blev det sängen!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback