Fudge Brownies

Här kommer i alla fall ett recept som jag gärna vill dela med mig av. Denna kakan bakade jag i söndags när mamma kom. Dock var min ugn "bättre" så 25min gjorde den lite torrare så kan rekommendera er att känna med stickan redan efter 20min, bara för att vara säker. 😉

Det här receptet ger ca 20 st.

Ingredienser:
3.5 dl Strösocker
3.75 dl Vetemjöl
1 dl Kakao
1 nypa Salt
2 tsk Vaniljsocker
5 Ägg
2.25 dl Neutral olja (jag använde vanlig rapsolja)
3 dl Chokladknappar

Gör så här:
Börja med att sätta ugnen på 175°C och klä en form 20×20 cm med bakplåtspapper.
Rör ihop alla ingredienser (utom chokladknapparna), för hand med exempelvis en slev, till en slät smet. 
Häll i formen och strö över chokladknapparna.
Grädda mitt i ugnen i 25-30 minuter. Känn med en sticka – den ska vara liiite kladdig när du provar mitt i kakan. 
Låt svalna innan du skär i rutor.
Förvaras i tätslutande burk i skafferiet. 
Går även jättebra att frysa in om ni lyckas få några kvar 😉

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma -Merakibeauty.se

så gott det ser ut :)

Svar: De är verkligen jätte goda! 😀
Cinderellamum

Postat av: Lisbeth Falk

Den var supergod trots att du tycker att den var torr, jag tyckte att den var perfekt. <3 <3 <3

Svar: Ja den dög 😂😂😂
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback