Hemma!

Det gick fort hos tandläkaren, vilket inte är ovanligt. 😉 

Det såg bra ut. Men tandköttet är lite sårigt så skulle borsta med en riktigt mjuk tandborste och skölja ofta. 
Så fick bli ett besök på apoteket innan vi gick hem också. 

När vi kom hem blev det att hänga tvätten och slänga igång sista maskinen för idag. Samtidigt passade jag och dottern på att provsmaka snickerskakan jag gjorde förut. Smaken är det absolut inga fel på, men den är för torr så några rutor kan man inte direkt få till då de rasar sönder. MEN jag vet vad felet är! Enligt googles alla recept så ska det ju vara 2dl sirap i och inte 1dl som mitt recept visar. Så fick gå till mitt gamla inlägg och lägga in en stor notis med detta! 😂 
Så här får ni receptet igen...men glöm inte att det ska vara 2dl sirap...INTE 1dl! 😉
Juliette är nu på väg till Fröding Arena för att vara med fritidsgården Älvan, de håller normalt till nere mot stan, men ska under ett par veckor vara här uppe vid oss på måndagar. Det uppskattas mycket av dottern då hon gillar att vara där, men det blir väldigt dyrt med alla bussresor för henne. 😮
Så när de stänger idag är hon ju väldigt nära Konsum, så hon fick pengar med sig så får hon handla mer choklad och jordnötssmör så får jag helt enkelt göra om....och göra rätt! 😂
De snickerskakorna vi har kommer vi lätt äta upp oavsett, men känns lite tråkigt att bjuda på. 😉
Snart kommer väl Emilia hem, och då jag typ är klar med det jag hade planerat för dagen så kommer man ha en lång eftermiddag med många timmar att fördriva. Så ska i alla fall dammsuga och planera lunch för imorgon samt dela upp veckans inköpslista. (Ska ev låna ut bilen från och med onsdag, så då får vi dela upp handlingen.) 😀
Sen är det väldigt fritt fram här hemma så då kanske jag hittar inspiration för den där manikyren jag funderade på i helgen! 
Ciao! 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback