Lyckad eftermiddag!

Då var födelsedagsfirandet helt över för denna gången. 🎈😆🎈😆🎈

När jag skrev tidigare så lovade jag ju er bilder på tårtorna. Och eftersom dottern är super nöjd med dem så får jag väl hålla mitt löfte! 😉
Först ut är denna Pärontårtan:
Vaniljbottnar med tre lager. Lager 1 är pärongrädde, Lager 2 är vaniljkräm och Lager 3 är mer pärongrädde.
Spacklad/täckt med grädde. Spritsad runt om med färgad grädde. Dekorerad med konserverade päron och sen spritsat lite vit chokladganache uppepå (som är ljust grön färgad).

Sen har vi denna underbara 
"Naked Raspberry Cake":
Chokladbottnar, fylld med hallongrädde. Dekorerad uppepå med grädde, färska hallon och florsocker.

Så nu har vi en riktigt nöjd (nybliven) tonåring som fått så fina presenter av alla nära och kära!
One Direction sängkläder och laptop av farmor! ❤ 

Minneskort till videokameran av mormor! ❤ 

Michael Kors väska. I den låg en påse ostbågar, 1 påse chips och en Michael Kors plånbok (med pengar i). Detta fick hon av Malin med familj! ❤ 

Sen fick hon en burk med jordnötssmör, en stor chokladkaka och en chipspåse av kompisen Lollo. ❤
Hon fick även en burk med jordnötssmör och en chokladkaka av sin storebror David. ❤
Och utöver detta fick hon pengar 💰💰💰 från Sofie & Mattias med barn, Claes med familj och Daniel (hennes bröders pappa).  ❤
🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
Kort och gott är hon jätte nöjd över alla presenter, extra då hon verkligen fått ALLT hon önskade sig. 
Vilket egentligen inte är så svårt när hon inte önskade sig speciellt mycket plus att man är flera och sen börjar bli riktigt duktig på leta efter de bästa priserna. 😉
Så hon tackar alla som varit med och förgyllt hennes dag och stora tack kramar ger hon för alla fina presenter! 🙏❤👄😙😍😚

Vi avslutade födelsedagsfirandet med middag tillsammans med min mamma och svärmor. Juliette hade valt så på kvällens meny stod det "Bakad potatis med kycklingröra med lite sallad" och till det serverades det öl och cider.
Alla tyckte det var gott och ALL mat tog slut! Härligt tycker jag! Extra härligt då jag har en förmåga att laga alldeles för mycket så man normalt kan göda ett halvt kompani. 
Men måste ju erkänna att vi alla är extremt mätta också! 😂😂😂
Och nu är disken omhändertagen igen, tack vare sonen. ❤
Så Emilia har krypit ner i sin säng med godis skålen och glor på film. Sonen sitter vid datorn, maken likaså. Och födelsedagstjejen ligger i sin säng (tillsammans med One Direction) och leker med sin dator i väntan på att hennes kompis (Lollo) ska bli klar med middagen för att umgås en stund till.
Så nu är det lugnt här hemma och jag själv är helt slut i både huvud och kropp. Så samtidigt som jag halvligger i soffan så njuter jag av resten av min cider i väntan på att ha filmmys med min make i soffan (läs "sova till en film).
Hoppas alla ni läsare haft en riktigt bra lördag och vill även önska er en riktigt underbar lördagskväll!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisbeth Falk

Tack för en trevlig dag med gott fikabröd och supergod mat. Älskar er. <3 <3 <3

Svar: Tack själv mamma! Så härligt att du gillade maten. Och fikabrödet så klart. 😉❤
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback