Påskfika!

Då har vi även ätit påskfika. I år var jag inget sugen på att göra tårta. Kan erkänna att vi är rätt mätta på tårtor här hemma. Och jag skulle gärna vara utan väldigt, väldigt, väääääldigt länge! 😩

Men någon fika måste man ju ha. Gärna lite påskig också. Så jag valde att göra en s.k påskstubbe istället.

Det är en vanlig rulltårta, fylld med smörkräm och krossad ananas. Sprisad med mörk choklad. Toppad med lite grädde och dekorerad med marsipankycklingar.
Snabbt, enkelt och gott! 😉 Lite väl söt för min smak, men det gick ner ändå! 😂

Och nu sitter vi alla i köket, proppmätta och så trötta. Jag själv känner mig lite illamående. Och får inte ner mitt kaffe, tror jag är alldeles för mätt för det!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback