đŸ˜© Utmattande dygn! đŸ˜©

Morrn pÄ er!

Sist jag skrev berĂ€ttade jag ju att min stackars lilla tjej var dĂ„lig och vi sov knappt ett skit pĂ„ hela den natten. SĂ„ igĂ„r var vi lagom trötta och möra hĂ€r hemma av olika anledninger. SĂ„ kort och gott orkade jag inte skriva nĂ„got. För att vara Ă€rlig sĂ„ orkade jag knappt göra nĂ„gonting utöver att ta hand om barnen.
Ja jag skrev barnen. För under morgonkvisten igĂ„r började Juliette att grĂ„ta dĂ„ hon hade jĂ€tte ont i magen. Tog knappt 10min sĂ„ lĂ„g hon och krĂ€ktes pĂ„ toaletten. Mina stackars tjejer! ❀ 

SÄ min dag bestod av att kolla flickorna, prata med mamma, hjÀlpa tjejerna och serva dem med drycker, försök till att fÄ dem Àta lite och mediciner. Och mellan dessa "aktiviteter" lÄg vi avslagna pÄ soffan och glodde pÄ filmer. Massor av filmer avvecklades igÄr! Lovar att betygsÀtta filmerna pÄ en skala av 5!

Först ut var Ride. Har sett den med maken, men somnade sÄ missade slutet...som vanligt. SÄ sÄg klart den igÄr. Helt okey film faktiskt.
Betyg: 🎬🎬🎬 & 1/2

Sen sÄg jag Ricki and The Flash, har velat se den lÀnge. Tycker den var lite vÀl överdriven ibland. Levde inte riktigt upp till förvÀntningarna, men var helt okey den ocksÄ.
Betyg: 🎬🎬🎬

Emilia var lite piggare en stund dÀr pÄ dagen, efter att ha sovit nÄgon timme pÄ soffan. SÄ vi mös ner oss tillsammans och kollade pÄ denna nya film med Snobben- The Peanuts Movie. Mysig film som Àr lite gullig.
Betyg: 🎬🎬🎬

NĂ€sta i tur var All roads lead to rome. En typisk romantisk film. SĂ„ gillat man det Ă€r den bra. Och generellt sĂ„ hĂ€nder det man förvĂ€ntar sig. 
Betyg: 🎬🎬🎬

Sen sÄg jag Infinitely polar bear. En annorlunda film med en hÀrlig berÀttelse. Jag gillade den skarpt och rekommenderar den gÀrna!
Betyg: 🎬🎬🎬🎬

NÀst pÄ tur var Fathers and Daughters. En underbar film! En bra berÀttelse, bra skÄdespel och sÄ himla fin. Kan erkÀnna att det ramlade nÄgon tÄr mellan varven. Denna film kan jag lÀtt rekommendera er att se!
Betyg: 🎬🎬🎬🎬🎬

Sist ut var "The perfect guy". En typisk film om kĂ€rlek och fel kille. TyvĂ€rr lite förutsĂ€gbar. Men bra skĂ„despel. Och mest synd Ă€r att handlingen inte Ă€r ny. Det finns flera som denna och de Ă€r alla likadana. 
Betyg: 🎬🎬

Ja...detta bevisar nog att vi alla var skit slöa och ingen av oss hade ork till nĂ„gonting! 😱

Under kvĂ€llen mĂ„dde jag "skitdĂ„ligt" över att se mitt kök...men kĂ€nde att jag orkar verkligen inte.
SĂ„ gulliga Theodor, orkade vĂ€l inte se disken sjĂ€lv, tog hand om alltihopa Ă„t mig! ❀
TACK SNÄLLA! Det betydde massor att slippa se allting! ❀ 😍😚

Utslagen pĂ„ lilltjejen Ă€r nĂ€stan helt borta sĂ„ det kĂ€nns skönt och bĂ€gge tjejerna Ă€r relativt pigga. Liten Ă€r mest pigg, men dĂ„ sov hon till och frĂ„n under gĂ„rdagen plus att hon somnade vid 19-19.30 igĂ„r kvĂ€ll pĂ„ soffan, för att sen flytta in i sin sĂ€ng vid 20 tiden. Och hon sov Ă€nda fram till 7.30 nu utan avbrott. *skönt för henne*❀
Juliette hade svĂ„rare att somna dĂ„ hon fortfarande var vaken vid 23, och vaknade nu ungefĂ€r vid samma tid. Och hon har inte riktigt "orkat" kĂ€nna efter hur hon mĂ„r Ă€nnu. ❀
Vid den tiden hade jag pratat med maken pĂ„ skype. 

Han saknade oss men lĂ€ngtade inte hem...jag kan inte förstĂ„ varför!? 😂😉😂
Jo dĂ„...vem sjutton skulle lĂ€ngta hem till en krĂ€kande familj liksom? 😂😂😂

Jag sjĂ€lv har vaknat flera gĂ„nger under natten av olika ljud. Var fruktansvĂ€rt lĂ€ttvĂ€ckt ifall nĂ„gon av barnen skulle behöva mig. 
SĂ„ nu sitter man hĂ€r i soffan med en rejĂ€l dunkande huvudvĂ€rk och morgonkaffe med ett litet hopp om att det hjĂ€lper. 😉

Och idag dÄ? Ja ni...det Àr en riktigt bra frÄga. Har inga planer, vet inte vad som sker förrÀn jag vet att bÀgge barnen Àr helt okey och mamma ocksÄ dÄ hon inte mÄdde jÀtte bra igÄr heller. SÄ Àn sÄ lÀnge Àr denna mÄndag ett oskrivet blad!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback