Effektivt!

Började morgonen med kaffe och skicka iväg lite viktiga mail.

Sen skicka ungarna till skolan för att äta frukost i lugn och ro tillsammans med maken. Och efter frukosten blev det de vanliga morgonbestyren så som tandborstning, kläder mm innan en snabbkoll av inköpslistan och sen ta bilen till Välsviken för veckohandling. 
På vägen ut så upptäckte jag en liten jordgubbe i vårt relativt nyplanterade jordgubbsland. Men jag är så glad över att se en...för då kanske det faktiskt blir fler! *älskar jordgubbar*

Första stoppet på Välsviken blev Jula för inköp av kartong och rakblad.
Sen Ica för den vanliga handlingen. Mycket blev det men så är det när det är mycket som händer framöver! 😉
Sen var det bara att åka hem och lassa ur bilen och "slänga" in kyl och frysvarorna innan vi fortsatte ut till Bergvik för ett besök på Maxi. Vi hittade ju en grill på nätet som vi ville kolla närmare på. Och kan ju erkänna att den var MYCKET bättre än den på elgiganten!
Har den typen av galler vi vill ha och löstagbar bricka under för lättare rengöring. Så perfekt och en stor bonus med sidobrännare (det hade vi inte på den gamla) och bara 100kr dyrare! 😃
Så nu har vi en grill igen! Så nöjd! 
Så maken och sonen får montera den sen i eftermiddag och någon dag får vi nog åka och byta gasoltuben också då den nästan är helt slut...räcker knappt till en omgång med korv. 😂

Dock hade vi inte fått hem grillen om inte Kimmy hade varit ledig, då kartongen var alldeles för stor, men tack vare honom är den hemma! Tack för hjälpen! 👊
Och nu är vi tillbaka hemma, resten av varorna är inpackade så jag ska alldeles strax börja med maten så vi får lite lunch i oss.
Sen får det bli att fixa med lite här hemma så jag kommer ett steg närmare färdiga presenter...och så skulle jag städa också...meeeen....vill inte! 😢

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback